یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۰۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رقابت محققان برای ارائه راهکارهای افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی

همزمان با برگزاری دومین چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، پژوهشگران و محققان کشور با ارائه راهکارهای فناورانه و نوآورانه برای «افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، یکی از برنامه‌‏های مهم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که می‌کوشد مشکلات و نیازمندی‌های فناورانه بنگاه‌های صنعتی کشور را از طریق جلب مشارکت پژوهشگران و فناوران از سراسر کشور برطرف کند.

در نخستین چالش نوآوری که نیمه اول امسال با عنوان «تولید نانوالیاف با سرعت بالا» برگزار شد، از مجموع 30 طرح دریافتی در مرحله اول، 5 طرح ضمن دریافت جوایز و امکانات آزمایشگاهی به مرحله دوم راه یافتند و در مرحله دوم نیز 3 نمونه آزمایشگاهی برتر برای دریافت حمایت‌ها و تسهیلات تجاری‌سازی نامزد شدند.

به نمونه آزمایشگاهی برتر مرحله دوم، 100 میلیون ریال جایزه نقدی اعطا شد.

فراخوان دومین چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، با عنوان «افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی» منتشر شد. هدف از دومین رویداد توسعه راهکارهایی برای بهبود کیفیت بسته‌بندی محصولات کشاورزی است. این چالش که با همکاری کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی،‌ کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود، می‌کوشد با توسعه راه‌حل‌های فناورانه مناسب از ضایعات چشمگیر محصولات کشاورزی در کشور بکاهد و از طریق افزایش فروش محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و صادراتی، به رقابت‌پذیری این صنعت کمک کند.

این چالش در دو مرحله برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 20 دی‌ماه فرصت دارند طرح‌های خود را در وب‌سایت چالش به نشانی nanochallenge.ir ثبت کنند.

طرح‌‏های برگزیده مرحله اول این چالش علاوه بر دریافت امکانات آزمایشگاهی مورد نیاز برای ساخت نمونه آزمایشگاهی، جایزه نقدی 20 میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. به طرح برگزیده مرحله دوم نیز علاوه بر جایزه نقدی 100 میلیون ریالی، تسهیلات و سایر حمایت‌های تجاری‌‏سازی تعلق خواهد گرفت./ ایسنا
(یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵) ۱۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها