سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۲۲:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۹۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد زنجیره‌ تولید محصولات کشاورزی

معاون دفتر توسعه صادرات محصولات وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صادرات و ایجاد زنجیره های تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

عباس پاکپور در جلسه کارگروه سیب درختی در راستای توسعه زنجیره تامین با تاکید بر صادرات محصولات کشاورزی، تنظیم بازار داخلی و خروج از بازرگانی سنتی و رقابت‌های ناسالم، بهره مندی از متخصصان بخش کشاورزی و کارشناسان مجرب بازرگانی در این زمینه را از اولویت های کاربردی وزارت جهاد کشاورزی در این راستا عنوان کرد.

پاکپور توسعه هدفمند و پایدار زنجیره های تولید و رونق صادرات را به صورت متمرکز از مصادیق تحقق اهداف اقتصاد مقامتی برشمرد.

وی بر لزوم بسترسازی برای توسعه صادرات کشاورزی تاکید کرد و گفت: هدف اصلی و اولویت کاری ما در حوزه تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی، افزایش صادرات محصولات تولیدی به کشورهای اروپائی و توسعه یافته منطقه و استفاده از یافته های نوین علمی و تحقیقاتی برای تولید محصول سالم با استانداردهای جهانی است.

احمد دهقان مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی یکی از قطبهای مهم تولید سیب درختی در کشور به شمار می رود ، ضرورت ایجاد زنجیره های تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان با اولویت موضوع سیب درختی با مشارکت تعاونی های تولید و اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی بیش از پیش احساس می شود و این امر نقش بسزایی در تنطیم بازار ، فروش محصولات کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

دهقان با بیان اینکه برنامه ریزی هدفمند در جهت مهندسی کردن فرآیند تولید تا عرصه صادرات بر اساس نیاز بازار مصرف خارجی مستلزم عزم جدی و مشارکت تمامی فعالان اقتصادی به ویژه تعاونی ها و اتحادیه ها می باشد، آن را از اولویتهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد./ ایسنا
(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۲۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها