سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۸۹۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات ماهیان گرم آبی، آب رفت

مدیر عامل سراسری اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:در حال حاضر به سبب وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عراق و تولید ماهیان گرم آبی در این کشور صادرات ما به شدت کاهش یافته است.

حسن آقازاده مدیر عامل سراسری اتحادیه ماهیان گرم آبی با اشاره به وضعیت تولید ماهیان گرم آبی اظهار داشت: عواملی همچون نزولات جوی، شرایط مساعد آب و هوا و تامین به موقع نهاده ها تاثیر بسزایی در راندمان تولید دارد.

وی افزود: مجموع تولید ماهیان گرم آبی سال گذشته در کشور 150 هزار تن بوده  که بررسی مزارع بیانگر آن است که امسال با افزایش تولید روبرو خواهیم شد.

آقازاده در خصوص وضعیت صادرات ماهیان گرم آبی بیان کرد: با توجه به آنکه بخش اعظم صادرات ماهیان گرم آبی به عراق است، در شرایط فعلی به سبب وضعیت اقتصادی و معیشتی  مردم عراق و تولید ماهیان گرم آبی در این کشور صادرات به شدت کاهش یافته است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی به دنبال کاهش صادرات با افت چشمگیر 30 الی 40 درصدی قیمت روبرو هستند که انتظار می رود با بحث های حمایتی تا حدودی مشکلات آنها مرتفع شود.

وی از نگاه ویژه شیلات به بخش تولید ماهیان گرم آبی خبر داد و گفت: گرچه در گذشته برنامه های شیلات بر افزایش تولید متمرکز بود اما هم اکنون تمام همت خود را روی مدار بازارسازی و بازار یابی به کار گرفته است که در صورت استمرار این سیاست می توان به ساماندهی این بخش امیدوار بود.

آقازاده تصریح کرد:  ورود اتحادیه به بحث فرآوری محصول علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا می تواند به حذف دلالان از پروسه عرضه منجر شود./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها