یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۸۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

استاندارد صادرات گیاهان دارویی در خراسان‌رضوی تدوین شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به کیفیت گیاهان دارویی تولید شده در خراسان رضوی باید صادرات آن‌ها با استانداردهای لازم تدوین شود.

سید هاشم نقیبی اظهار داشت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در تمام کشور ۶۵ هزار هکتار بوده و در خراسان رضوی ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات رفته است.

وی ادامه داد: از این میزان اراضی زیرکشت حدود ۷۲۴۰ تن انواع گیاهان دارویی برداشت شده و خراسان رضوی در این زمینه رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی بیان کرد: آمار ذکر شده در بالا به جز میزان زعفرانی است که در خراسان رضوی کشت می‌‎شود چراکه محاسبات این محصول معمولا به صورت جداگانه انجام می‌شود.

نقیبی بیان کرد: زیره سبز، گل‌محمدی، خاکشیر، آویشن، نعنا فلفلی، بابونه، ختمی، پنیرک و آلوئه ورا مهمترین محصولاتی هستند که در خراسان رضوی به عنوان گیاهان دارویی در خراسان‌رضوی کشت می‌شوند.


وی با اشاره به انتخاب شهرستان داورزن در خراسان‌رضوی به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: محدودیت منابع آبی، بالا‌بودن میزان درآمد این محولات و همچنین مرغوبیت اسانس آن‌ها از مهم‌ترین عللی است که سبب اقبال بیشتر کشاورزان به این محصولات شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: کشورهای آسیایی و اروپایی خریداران گیاهان دارویی استان بوده و مرغوبیت تولیدات از مهم‌ترین علل آن است اما با توجه به اینکه کشورهای اروپایی روی بسته بندی و نبود آلودگی در محصولات تأکید زیادی دارند باید روی این موارد بیش از حالا کار کرده و استانداردهای مربوط به آن را تدوین کرد./ تسنیم
(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها