شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۸۸۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ارزانی ۵۰درصدی مرکبات پس از تشنج بازار/ مشکلی برای شب یلدا و عید نداریم

رئیس سابق اتحادیه باغداران از کاهش حدود ۵۰ درصدی قیمت مرکبات نسبت به هفته گذشته خبرداد و گفت:‌ با در نظر گرفتن خسارت سرمازدگی، همچنان تولید مرکبات نسبت به سال گذشته بیشتر است.

مجتبی شادلو  در مورد تأثیر سرمازدگی دو هفته گذشته به باغات مرکبات شمال کشور بر روی بازار شب یلدا و عید نوروز اظهار داشت:‌ هفته گذشته به دلیل عدم برداشت مرکبات بازار دچار تشنج شد ولی امروز بر اساس رصد قیمت‌ها، مرکبات از جمله پرتقال و نارنگی، در بازار با فراوانی روبه‌رو شده است، بنابراین برای شب یلدا بازار هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برداشت بالای مرکبات برای هفته جاری منجر به فراوانی محصول و کاهش 50 درصدی قیمت‌ها شده است، ادامه داد: این موضوع نیز برای بازار مناسب نبوده و به تولید لطمه می‌زند زیرا بیش از حد نیاز نیز نمی توان به بازار تزریق کرد، بنابراین نیازمند مدیریت و عدم عجله برای برداشت محصول هستیم.

رئیس سابق اتحادیه باغداران در مورد وضعیت بازار شب عید نیز گفت: برای بازار شب عید نیز اگر با مدیریت، برداشت و مصرف از سوی کشاورزان و مردم انجام شود، با در نظر گرفتن خسارت بوجود آمده، میزان تولید خیلی بیشتر از سال گذشته است، بنابراین با مشکلی روبه رو نخواهیم شد. نباید بیش از حد به شرایط ایجاد شده دامن زد، زیرا با گذشت زمان میوه‌های آسیب دیده و سالم بیشتر خود را نشان می‌دهد و چه بسا برخی از میوه‌هایی که آسیب اندکی دیده‌اند با شرایط طبیعی هوا بتوانند خود را ترمیم کنند.

شادلو با بیان اینکه میزان خسارت سرمازدگی حدود 25 درصد در نوار باغات منطقه خزر است، تصریح کرد: بر اساس رصد باغات در هفته گذشته، در حال حاضر پرتقال کمترین خسارت و نارنگی و لیمو بیشترین آسیب را از این حادثه طبیعی دیده‌اند و امیدواریم شرایط طبیعی میزان خسارت را ترمیم کند و مسئله مهم این است در برداشت محصول و خرید ونگهداری نباید عجله کنند./ تسنیم
(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۴:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها