شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۸۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

بسیج صنایع تبدیلی کشور برای کنسانتره مرکبات مازندران

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، بسیج صنایع تبدیلی کشور برای تبدیل مرکبات مازندران به آبمیوه و کنسانتره را خواستار شد.

سیدمحمد موسوی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید و بررسی خسارت وارد شده به باغ های مرکبات شرق مازندران به خبرنگاران گفت : محصول مرکبات باغداران مازندران بر اثر برف و سرمای پائیزی خسارت دید و در بازدید از باغ ها مشخص شد که یخ زدگی در برخی از مرکبات شمال کشور مشهود است و باید فوری تبدیل به آبمیوه و کنسانتره شوند.
وی افزود : 25 درصد درختان مرکبات مازندران در برف اخیر به طور کامل از بین رفته است که باید محصول انها به سرعت برداشت و عرضه شود تا میزان خسارت به باغداران کاهش یابد.
موسوی گفت : تعاونی ها ،اتحادیه ها و تشکل های مرتبط در شرایط کنونی با توجه به ورود واسطه ها به بازار مرکبات و خرید محصولات با قیمت بسیار پائین ، باید با برنامه ریزی درست وارد شده و از ورود واسطه ها به بازار و سوء استفاده از این وضعیت جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، در برف و سرمای اخیر بیش از 6 هزار میلیارد ریال به باغدارن این استان خسارت وارد شد.
برف و سرما به سایر بخش های کشاورزی از جمله گلخانه های استان هم حدود 350 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد و بیش از 50 درصد نیاز کشور به این میوه را تامین می کند.
امسال به خاطر شرایط مساعد جوی تا پیش از برف و سرمای اخیر پیش بینی شده بود که بیش از 2 و نیم میلیون تن محصول از باغ های مرکبات استان برداشت شود./ ایرنا
(شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها