سه شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۸۸۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

توقف صادرات مرغ و تخم مرغ به عراق

با توجه به مشاهده چند نمونه از آنفولانزای پرندگان در برخی واحد های مرغداری و ثبت آن در مرجع بین المللی، عراق به سبب رعایت احتیاط لازم واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را ممنوع اعلام کرده است.

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار، از توقف صادرات مرغ و تخم مرغ به عراق خبر داد و گفت: با توجه به مشاهده چند نمونه از آنفولانزای پرندگان در برخی واحد های مرغداری و ثبت آن در مرجع بین المللی، عراق به سبب رعایت احتیاط لازم واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: درصورت اعلام پاک بودن تمامی واحد های مرغداری در مرجع بین المللی، صادرات از سر گرفته خواهد شد از این رو لازم است که مرغداران برای جلوگیری از شیوع بیماری شرایط  قرنطینه ای را اعمال نمایند.

طلاکش با اشاره به تاثیر ممنوعیت صادرات بر قیمت تخم مرغ اضافه کرد: تا کنون تاثیر این مسئله بر بازار داخل مشخص نیست و همانند ده روز گذشته متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 900 تومان است.

 صادرات مرغ کاهش یافت

همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صادرات مرغ به عراق در پی شیوع آنفولانزای پرندگان به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به مازاد بالای تولید، صادرات مرغ تاثیری چندانی در قیمت بازار داخلی ندارد .

یوسفی تصریح کرد: کاهش صادرات مرغ می تواند بر قیمت محصول در بازار داخل تاثیر بگذارد از این رو شرکت پشیتبانی باید نسبت به جذب 4 الی 5 هزار تن مرغ در ماه اقدام نماید./باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها