یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۷۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران طی چند روز آینده

رئیس سازمان چای کشور گفت: از روز پنج‌شنبه هفته گذشته پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از بقیه مطالبات چای‌کاران توسط دولت آغاز شده و تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

 محمدولی روزبهان ، در پاسخ به اینکه چقدر از مطالبات کشاورزان باقی مانده، اظهار داشت: تا کنون حدود 75 درصد از بهای برگ سبز چای را پرداخت کرده‌ایم؛ یعنی از مجموع 234 میلیارد تومان 174 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به بهبود شرایط آب و هوایی و کارهای به‌زراعی، تولید برگ سبز چای 60 درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما رقمی بسیار کمتر از 139 هزار تن بود و برای همین دولت 120 میلیارد تومان قدر و سهم خرید برگ سبز چای در نظر گرفته بود و اکنون مجبور شد 25 میلیارد تومان دیگر سهم خود را افزایش دهد.

رئیس سازمان چای کشور به این نکته اشاره کرد که با مساعدت دکتر نوبخت و سازمان برنامه و بودجه، 30 میلیارد تومان دیگر به این امر اختصاص یافت که از روز گذشته پرداخت‌ها از محل قدر و سهم 62 درصدی دولت آغاز شده و تا چند روز آینده ادامه دارد.

روزبهان در مورد پرداخت سهم کارخانجات چای به کشاورزان هم این گونه توضیح داد که خوش‌بختانه با وجود رشد تولید چای در کشور بازار خوبی برای این محصولات وجود دارد و همه آن به فروش رفته و کارخانجات نیز تاکنون 56 میلیارد تومان از مجموع 89 میلیارد تومان سهم خود را پرداخت کرده‌اند.

به گفته این مسئول در سازمان چای کشور، هم‌اکنون رایزنی‌ها برای پیگیری پرداخت باقی مطالبات چای‌کاران ادامه دارد./ فارس
(یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۳:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها