پنج شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۷۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خسارت سرما به 90 درصد مرکبات مازندران

در پی بارش شدید برف در مازندران و کاهش دمای هوا که موجب خسارت سنگین و نگران کننده به باغداران مازندرانی شد سخنگوی مجمع نمایندگان استان ضمن اعلام ابراز نگرانی اعضای مجمع نمایندگان استان خواستار واکنش فوری دولت و رسیدگی عاجل وزارت جهادکشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط دراین زمینه شد.

حسین نیازآذری  در جمع خبرنگاران با اشاره به مدیریت خوب دولت در بخش برنج اما از نگرانی مضاعف باغداران مازندرانی درباره حفظ و نگهداری محصولات سرباغی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه دولت و با همکاری بانک ها و بیمه ها و همچنین مشاوره های کارشناسان جهاد کشاورزی، از وارد شدن خسارت به باغداران جلوگیری شود.

وی افزود: متاسفانه 90درصد مرکبات باغداران مازندرانی برداشت نشده و با این خسارت معیشت بسیاری از کشاورزان به خطر افتاده است.

سخنگوی مجمع نمایندگان با اشاره اینکه باغداران و کشاورزان مازندرانی خاطره تلخی از یخ زدگی دوسال پیش و تامین نشدن به موقع مبلغ جبران خسارت دارند تصریح کرد: از دولت می خواهیم در اسرع وقت و با ارسال یک هیات عالی روند رسیدگی به خسارات باغداران را مدیریت کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان، همچنین از دستگاه های امدادی و خدمات رسان خواست در این روز ها توجه بیشتری به مردم داشته باشند و نیز خواست ضمن صرف جویی با دستگاه های خدمت رسانی همکاری کنند./ ایسنا
(پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها