چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۸۷۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت افتتاح شد

نمایشگاه اختصاصی ایران از روز سه شنبه به طور رسمی آغاز و تا روز شنبه ۲۶ نوامبر (۶ آذر) ادامه خواهد داشت، بیش از ۱۱۰ شرکت ایرانی در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع حضور دارند که قرار است در چارچوب آن مذاکرات دوجانبه ای با ۲۰۰ شرکت ایتالیایی علاقه مند به کار با ایران انجام شود.

مهندس نعمت زاده در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت : این نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در سال های اخیر در اروپا محسوب می شود، اگرچه به عظمتی که بتواند توانمندی ایران را نشان بدهد، نیست، اما نمونه هایی از توانمندی های صنعتی، مهندسی و تجاری کشوردر آن ارایه شده است که امیدواریم منجر به همکاری کارآفرینان دو کشور شود.
وی افزود: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی است و این نوع برنامه ها می توانند موثر باشند. خوشبختانه سطح روابط تجاری در ماه های پس از برجام رو به افزایش است و امیدواریم که در هر دو طرف ادامه پیدا کند.
وزیر صنعت با اشاره به از سرگیری روابط بانکی میان دو کشور افزود: در این باره با وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا صحبت شد و قرار است که به اتفاق وزیر اقتصاد به ایران سفر کند تا توافق نهایی منعقد شود. تاکنون چندین بانک ایتالیایی روابط تجاری با ایران را شروع کرده اند ولی این روابط در سطح بالا نیاز به بحث فعال سازی مالی و بیمه ای دارد.
کارلو کالندا وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز در این مراسم ، ایران را کشوری بسیار مهم در منطقه و جهان دانست و گفت: ما معتقدیم که روابط (ایران با اروپا) باید ارتقا پیدا کنند. امروز با علم بر اینکه کلید دگرگونی برای حل بسیاری از مسایل منطقه، نه فقط اقتصادی، در روابط با ایران است باید با قدرت بیشتری این روابط را رو به جلو برد و توسعه داد.
کالندا همچنین با تاکید بر اینکه ایتالیا خود را آماده یک ماموریت اقتصادی دیگر با تمرکز برروی مسایل مالی می کند، افزود: ما در اوایل سال 2017 به همراه پیئر کارلو پادوان وزیر اقتصاد جهت راه انداختن کانال های مالی برای تحقق تمام طرح ها، به ایران می رویم.
پیئترو پیچینتی مدیر نمایشگاه رم نیز ایران را یک فرصت بزرگ و مهم اقتصادی و تجاری برای ایتالیا دانست و گفت: همکاری های گسترده ای در گذشته میان ایران و ایتالیا برقرار بود و پس از برجام به دنبال ارتقا سطح همکاری های دوجانبه هستیم. پس از سفر رئیس جمهور ایران به رم و دیدار نخست وزیر ایتالیا از ایران زمینه های همکاری افزایش یافته است و امیدواریم این نمایشگاه موجب توسعه سطح روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه شود.
در این نمایشگاه همچنین ابتکارعمل های فرهنگی به موازات نمایشگاه اختصاصی ایران در رم برگزار خواهد شد و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مقام های ایتالیایی در این نمایشگاه نشانه دیگری از اهمیت آن به شمار می آید. ارزش بازار ایران برای صنایع اروپایی بیش از 800 میلیارد دلار است.
از جمله برنامه های این رویداد مهم که با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت ایتالیا برگزار می شود، پنج روز ملاقات های تجاری بین صاحبان صنایع هر دو کشور است که این یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ایتالیایی به منظور مواجهه با واقعیت های نوظهور در دنیایی جدید بشمار می رود.
قابل ذکر است دکتر اسفهبدی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران گفت: در این نمایشگاه شرکت های ایتالیایی علاقه مند می توانند از طریق ملاقات های تجاری (B2B) با نمایندگان شرکت های مهم ایرانی آشنا شوند.
برگزاری این رویداد در نمایشگاه شهر رم برای ایران فرصت منحصر به فردی خواهد بود تا از این طریق توانمندی ها و ظرفیت های خود را به شرکت های ایتالیایی و فرهنگ کهن چند قومی و جذاب خود را به تمام مردم ایتالیا معرفی کند.
ورود به این نمایشگاه کاملا رایگان است که خود فرصت بزرگی برای علاقه مندان به ایران و آنها که در نمایشگاه اکسپو میلان از غرفه ایران بازدید کرده بودند و می خواهند این کشور را بهتر بشناسند، محسوب می شود. / ایرنا
(چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها