یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۹:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۶۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور خبر داد؛

تامین نقدینگی اتحادیه‌های تعاون روستایی برای خرید محصولات کشاورزی

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت: تامین نقدینگی برای اتحادیه‌های تعاون روستایی به منظور ورود مستقیم این نهاد به بازار خرید تضمینی محصولات کشاورزی، در دستور کار قرار دارد.

 حسین صفایی پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه بررسی و حل مشکلات کشاورزان شهرستان خنداب در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: تامین نقدینگی برای اتحادیه‌های تعاون روستایی به منظور ورود مستقیم این نهاد به بازار خرید تضمینی محصولات کشاورزی، با هدف حضور این اتحادیه ها به صورت خریدار عمده در بازار محصولات کشاورزی انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور ادامه داد: اولین تصمیم که در راستای رونق بخشی به تولید کشمش در کشور اخذ شده، موضوع نگهداری کشمش تولیدی در انبارها به مدت چهار ماه است تا کشاورزان فرصت کافی برای انباشت محصول خود و فروش آن با قیمت مناسب را داشته باشند.

وی افزود: عرضه یکباره کشمش سبب کاهش بیش از حد قیمت آن می شود بنابراین قیمت کشمش باید ارتقا یابد تا تولید این محصول با رشد مواجه شده و همچنین موانع و مشکلات عرضه و فروش آن رفع شود.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور بیان کرد: براساس مصوبه هفته گذشته هیات وزیران، مقرر شده کشاورزانی که کشمش صادراتی تولید می کنند به عنوان مشوق، بابت خرید هر کیلوگرم کشمش، مبلغ ۲۰۰تومان بیشتر از قیمت مصوب به آنها پرداخت شود.

صفایی خاطرنشان ساخت: بخش دیگری از این مصوبه مربوط به صادرکنندگان کشمش است که صادرکنندگان این محصول می توانند بخشی از ارز وارده به کشور از محل صادرات کشمش را به خرید و واردات موز اختصاص دهند و مشمول ۲۱ درصد بخشودگی تعرفه واردات شوند که این ۲۱ درصد برابر با حدود ۳۵۰ تومان در هر کیلوگرم موز است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب و براساس مصوبه جدید، به ازای هر کیلوگرم کشمش صادراتی ۲۰۰ تومان مستقیما به کشاورز مساعدت و پرداخت خواهد شد و از سوی دیگر به طور غیرمستقیم نیز به افزایش تولید کشمش در کشور کمک می شود.
(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها