شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۸۶۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مقایسه غذاهای سلف دانشگاه‌های مختلف دنیا به روایت تصویر

تغذیه نقش بسیار اساسی در روند درس خواندن و افزایش سطح یادگیری دانشجویان ایفا می‌کند.

 افرادی که دوران دانشجویی را سپری می کنند، خاطرات تلخ و شیرین زیادی از این ایام دارند اما غذاهای دانشجویی و سلف دانشگاه دربردارنده حکایت متفاوتی است. خیلی از ما که به غذاهای خانگی و دست‌پخت مادرمان عادت کرده ایم با دنیایی متفاوت در دانشگاه روبه‌رو می‌شویم. 

زنجیره غذایی دانشجویان دانشگاه های مختلف در سراسر جهان تفاوت های بارزی با یکدیگر داشته و ارزش های غذایی آنها متفاوت است. همانطور که می دانید دانشجویان با عوامل مختلفی چون درس خواندن، شغل، ازدواج و غیره سر و کار دارند اما مسائل مهم‌تر دیگری چون تغذیه بسیار حائز اهمیت است. تغذیه صحیح از بیماری هایی چون سرطان فشار خون و غیره جلوگیری کرده و انرژی لازم بدن را برای انجام فعالیت های روزانه فراهم می‌آورد. 

نقش حیاتی تغذیه را جدی بگیرید
مصطفی برزگر کارشناس مواد غذایی گفت: نقش تغذیه برای بدن مسئله‌ای بسیار مهم و اساسی است. در دوران امتحانات چون افراد وقت زیادی را برای مطالعه صرف می کنند، با عجله و در مدت کوتاهی غذا می خورند، بنابراین موادی را ترجیح می دهند که به راحتی خورده شوند و نیاز به پوست کندن، خرد کردن و جویدن زیاد نداشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که از خوردن فیبرهای غذایی خودداری می کنند با مشکلاتی نظیر یبوست، چربی خون، بروز عوارض قلبی، سکته، چاقی، دیابت مواجه می شوند.

کاهش قدرت حافظه؛ هزینه جبران‌ناپذیر تغذیه ناکارآمد
این کارشناس مواد غذایی تصریح کرد: عوارض و اختلالاتی که به علت تغذیۀ نادرست ممکن است سلامتی افراد را به خطر اندازد، عبارتند از کاهش قدرت حافظه و یادگیری، اضطراب و استرس، کاهش قدرت بینایی، ناراحتی های عصبی از قبیل بدخلقی، پرخاشگری، بی حوصلگی، خستگی، گیجی، افسردگی، کم‌خونی و کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت ها.

حال به تصاویر زیر که مقایسه‌ای است بین غذاهای دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف جهان توجه کنید:

مقایسه غذاهای سلف دانشگاه‌های مختلف دنیا به روایت تصویر

مقایسه غذاهای سلف دانشگاه‌های مختلف دنیا به روایت تصویر

مقایسه غذاهای سلف دانشگاه‌های مختلف دنیا به روایت تصویر

مقایسه غذاهای سلف دانشگاه‌های مختلف دنیا به روایت تصویر

مقایسه غذاهای سلف دانشگاه‌های مختلف دنیا به روایت تصویر

برنامه‌ریزی غذایی برای دانشجو از وظایف اصلی دانشگاه
برزگر مهم‌ترین دلیل کیفیت نامطلوب غذاهای دانشجویی را عدم مرغوبیت مواد اولیه‌ خواند و بیان کرد: مواد اولیه نامرغوب با کیفیت پایین که قیمت بسیار پایین‌‌تری نسبت به مواد غذایی درجه یک دارد، طبیعتا غذای مطلوب و با کیفیتی برای دانشجویان محسوب نمی‌شود و پاسخگوی نیازهای تغذیه ای آنان نیست؛ به خصوص اگر دانشجو در خوابگاه زندگی کند و بیش از دانشجویان دیگر ناچار به استفاده از غذاهای سلف دانشگاه باشد.

برزگر یادآور شد: ترکیبات مناسب، ارائه پیش‌غذا، دسر و میوه متناسب با غذای روز در دانشگاه‌ها و به طور کلی برنامه‌ریزی غذایی دانشجویان از وظایف مهم ادارات تغذیه در دانشگاه‌ها است.
(شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها