شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۶۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

استفاده از سم فرمالین برای پرورش قارچ شایعه است

مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ، تکذیب کرد: شایعه استفاده از سم فرمالین برای پرورش قارچ از اساس دروغ است. مردم به این شایعات توجه نکنند.

دکتر بهروز جنت مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  با رد شایعه استفاده از سم فرمالین برای پرورش قارچ گفت:فرمالین ماده است که برای ضد عفونی کردن بسیاری از تجهیزات و فضاهای بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر رعایت حد مجاز آن توسط تولیدکنندگان فراورده های آرایشی و بهداشتی کار برد دیگر آن را در ضد عفونی کردن تجهیزات  پزشکی عنوان کرد.

جنت با بیان اینکه اثر و بوی تند این ماده به حدی است که عملا استفاده از آن را در مواد غذایی غیر ممکن می سازد، افزود: اگر کسی سندی مبنی بر استفاده از فرمالین در فراورده های غذایی وجود دارد افراد حقیقی و حقوقی می توانند برای اندازه گیری و کنترل های لازم نمونه ها را به سازمان غذا و دارو یا واحدهای تابعه ارائه دهند تا درباره اقدامات لازم در خصوص آن انجام شود.

وی در پایان  با تاکید مجدد بر شایعه بودن استفاده ار سم فرمالین در فراورده های غذایی خاطر نشان کرد:  روش اندازه گیری  این ماده  بسیار سهل است و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
(شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها