سه شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۶۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

معرفی ۱۸ هزار واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید

معاون وزیر جهاد کشاورزی از معرفی 18 هزار واحد تولیدی در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها خبرداد و گفت: این واحدها 2 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات اخذ کرده‌اند.

در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عبدالمهدی بخشنده  گفت: از 57 هزار واحد تولیدی که برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید ثبت نام کرده‌اند 67 درصد آنهل یعنی 38 هزار واحد متعلق به بخش کشاورزی بوده است.

معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: 18 هزار واحد تولیدی کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که این واحدها  2 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات اخذ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 28.4 درصد تسهیلات گیرندگان مربوط به بخش کشاورزی بوده‌اند، بیان داشت: 1800 میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی به متقاضیان این بخش از طریق بانک کشاورزی انجام شده و بقیه را سایر بانک‌ها پرداخت کرده‌اند.

در این جلسه همچنین حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس چهارم اتاق بازرگانی ایران به اهم مشکلات ناشی از اجرای بخشنامه پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت و گفت: برداشت مبالغی از تسهیلات توسط بانک‌ها به ازای بدهی‌های قبلی تسهیلات گیرندگان که عملا مانع ورود و تزریق نقدینگی به جریان تولید می‌شود یکی از مشکلات است.

وی افزود: بلوکه کردن بخشی از تسهیلات به عناوین مختلف همچون وثایق مشکل دیگر متقاضیان تسهیلات طرح رونق تولید است.

نایب رئیس چهارم اتاق ایران بیان داشت: طولانی شدن زمان رسیدگی به درخواست‌ها توسط بانک‌ها، علیرغم فرصت معین شده برای ایشان به دلایل مختلف از جمله عدم کفایت اختیار بانک‌هیا عامل خصوصی در سطح استان را مشکل دیگر متقضایان تسهیلات طرح رونق تولید عنوان کرد.

سلاح‌ورزی گفت: هدایت جریان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مشتریان قدیمی و دارای حساب معتبر با ضمانت بازگشت‌پذیری در قالب رونق طرح تولید هم دیگر مشکل متقاضیان این تسهیلات است. / فارس
(سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها