سه شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۸۶۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

لزوم پیشرو بودن مازندران در کشت مکانیزه گندم

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: مازندران در صف استان‎های پیشرو در کشت مکانیزه گندم قرار گیرد.

کامبیز عباسی در آیین توسعه کشت مکانیزه گندم که در روستای حسین‌آباد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برنج و گندم دو محصول اساسی در کشور است که در چند سال اخیر در تولید این دو محصول موفق بوده‌ایم و رکورد تاریخی را در تولید گندم داشته‌ایم که بخشی از این توفیقات با استفاده از تکنولوژی روز دنیا است.

وی افزود: در سه سال گذشته در کشور 2 میلیون هکتار به کشت مکانیزه گندم اختصاص یافت که سهم مازندران اندک بوده است که قرار است سطح مکانیزه در استان افزایش یابد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه استقرار مناسب بذر در خاک و تراکم مناسب گندم از مزایای کشت مکانیزه گندم است، ادامه داد: هر چه تراکم در هکتار مناسب‌تر باشد تولید مطلوب‌تری به دست می‌آید.

این مسؤول تصریح کرد: اگر استقرار مناسب بذر در خاک منظم باشد به تولید مناسب‌‌تری دست می‌یابیم.

عباسی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه استان‌هایی که کشت دیم دارند 90 درصد آن به صورت مکانیزه کشت می‌شود اما استانی مانند مازندران حیف است که کشت مکانیزه آن کم باشد.

وی با بیان اینکه کشت مکانیزه برنج در مازندران از رشد خوبی برخوردار است، افزود: امیدواریم در کشت مکانیزه گندم هم به رشد چشمگیر دست یابد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف کشور وابستگی به روغن از خارج کشور است، اظهار کرد: سطح زیرکشت کلزا در کشور 50 هزار هکتار بوده که امسال به 200 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

این مسؤول ادامه داد: قیمت بذرکارهای کلزا 15 میلیون تومان است که 7.5 میلیون تومان آن به‌صورت کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت می‌شود.

عباسی در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون ندارد و متقاضیانی که با عدم پرداخت تسهیلات در شعبات بانک کشاورزی مواجه شدند به جهاد کشاورزی اعلام کنند تا برخورد شود./ فارس
(سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها