دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۸۶۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

واردات گندم برای صنایع ماکارانی منتفی شد

معاون داخلی بازرگانی دولتی ایران گفت : برای صنایع ماکارانی گندم دوروم برای استحصال آرد سمولینا به میزان کافی وجود دارد از این رو نیازی به واردات نیست.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی ایران  ، با اشاره به اصرار برخی صنایع بر واردات گندم اظهار داشت:بیش از 5 الی 6 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز در کشور وجود دارد که کیفیت آن با استانداردهای جهانی برابری می کند بنابراین نیازی به واردات گندم وجود ندارد .

وی با بیان اینکه مشکلی از حیث کیفیت گندم دروم در کشور وجود ندارد، افزود: از مجموع گندم تولیدی 31 استان ،کیفیت گندم 16 استان از متوسط بالاتر و 15 استان کمتر از استاندارد است.

وی در پاسخ به این سوال که اتحادیه نان های حجیم صنعتی بر واردات گندم با کیفیت اصرار دارند ، اظهار داشت :این واحد ها می توانند درخواست خود مبنی بر واردات  گندم با گلوتن مورد نظر را مشخص  تا با بررسی دقیق از سوی کارشناسان امر تصمیمات لازم در خصوص واردات اتخاذ شود .

معاون داخلی بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر آنکه صنایع ماکارانی اعتقاد به واردات گندم دارند، بیان کرد: برای صنایع ماکارانی گندم دوروم برای استحصال آرد سمولینا  به میزان کافی وجود دارد از این  رو نیازی به واردات نیست.

وی در ادامه یادآور شد: گندم دورم به میزان کافی با قیمت مصوب 936 هزار و 3 ریال در اختیار کارخانه های ماکارانی قرار می گیرد .


کیفیت گندم دورم تولیدی در دنیا بی نظیر است

عباسی معروفان با بیان اینکه کیفیت گندم دورم تولید داخل در دنیا بی نظیر است ، عنوان کرد : در دنیا تنها 2 الی 3 کشور کیفیت مشابه گندم دورم ایران را دارند و می توان گفت که این گندم علاوه بر مصرف نیاز داخل با مازاد 300 هزار تنی در سال جاری روبرو است که بلا فاصله پس از اخذ مجوز نسبت به صادرات آن به بازارهای هدف اقدام خواهد شد .

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی افراد کار دیگری جز واردات و سودهای هنگفت حاصل از آن ندارند ، اظهار کرد : با توجه به تولید بی سابقه گندم در سال جاری باید گفت که نیازی به واردات انواع گندم و اختلاط آن با گندم های داخلی وجود ندارد و تنها افرادی که در این میان اصرارهای مکرری مبنی بر واردات دارند از گذشته اقدام به  واردات گندم و دپو آن کردند و حال به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای واردات هستند تا بتوانند محصول خود را در بازار به فروش رسانند./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها