یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۸
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۸۵۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

نخستین آکادمی تخصصی صنعتی شکلات در کشور به بهره برداری رسید

نخستین آکادمی تخصصی صنعتی شکلات در کشور توسط یکی از شرکت های بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

پیش از ظهر شنبه با هدف آشنایی قنادی های سراسر کشور که دارای واحد کارگاهی هستند، این آکادمی با سرمایه گذاری شرکت "رضوان شکلات" که محصولات تولیدی آن با برند "باراکا" در سطح بازار برای مصرف کنندگان شکلات های فانتزی شناخته شده است، طی مراسمی به بهره برداری رسید.

بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم که با سخنان آثویا قاسم ابراهیم‌زاده، مدیرعامل "رضوان شکلات" آغاز شد، وی با اشاره به تغییرات اخیر در سیستم تولید رضوان شکلات و تغییر فرآیند تولید برخی محصولات این شرکت گفت: این شرکت در فصلی تازه از حضورش در بازار شیرینی و شکلات کشور با طراحی ماشین آلات ابتکاری توسط تیم فنی کارخانه برای قنادی ها و کارخانه های این صنعت، عرضه کرمفیل ها و چیپس ها و .... با شکل و شمایل و کیفیت جدید را در دستور کار دارد.


آثویا قاسم ابراهیم‌زاده، مدیرعامل رضوان شکلات

وی با اشاره به این که تیم صنعتی رضوان شکلات نسبت به گذشته بزرگ تر شده است، ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی این آکادمی، ارتباط بیشتر و کیفی میان مشتریان قنادی های کشور با "باراکا" شکل گیرد و تیم فروش و پخش این برند نیز بتواند با شناخت بهتر ماهیت محصولات تولیدی این شرکت، رایزنی های بهتری برای حداکثر بهره وری از مواد اولیه تولیدی باراکا جهت تولید شیرینی و شکلات های بازار پسند انجام شود.

احسان بایرامی، مدیر اقتصادی "رضوان شکلات" و مدیر نخستین آکادمی تخصصی صنعتی شکلات کشور نیز در این آیین با سپاس از همه دست اندرکاران از جمله هیات مدیره رضوان شکلات که بستر راه اندازی این آکادمی را برای ارتقای سطح تعامل شرکت با قنادان و حتی عموم مردم علاقه مند فراهم کرده است، عنوان کرد: در این آکادمی از بهترین اساتید صنعت کیک و شکلات سازی کشور بهره برداری می شود تا تمام واحدهای قنادی کشور که تمایل دارند تا قنادان کارگاه های آن ها با تکنیک های جدید و به روز استفاده از مواد اولیه صنعت شکلات جهان بهره مند شوند، به رایگان از خدمات آموزشی این آکادمی برخوردار شوند.

محمد علی ثابت، مدیرعامل پخش سراسری "باراکا" با اشاره به این که فروش محصولات شکلات در دودسته انجام می شود، گفت: یک بخش از محصولات شامل محصولات فانتزی و بسته بندی شده است که در سطح شهر در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد و مشکل خاصی در مورد توزیع و فروش آن ها نیست، اما بخش دیگر شکلات هایی است که باید به دست کارخانه های بستنی، بیسکوییت سازی، کیک و کلوچه و قنادی های سطح کشور برسد که این مورد اخیر نیاز به رعایت برخی نکات فنی دارد. لذا با هدف آموزش مصرف کننده نهایی که برای این موضوع قنادان دارای کارگاه هستند، این آکادمی با خرید تجهیزات روز از ایتالیا راه اندازی شده است.

وی استقبال از این طرح را با توجه به احساس نیازی خود قنادان مثبت و خوشبینانه ارزیابی کرد.

ثابت در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر این که دلیل ارجحیت شکلات های خارجی با وجود گران تر بودن نسبت به شکلات های داخلی دست کم از سوی اقشار متوسط به بالا در کشورمان چیست، چنین ابراز عقیده کرد: به نظر من این انتخاب به دلیل کیفیت نیست، چرا که انصافا شکلات سازهای داخلی در حال تولید شکلات های بسیار خوب و بازار پسندی هستند، کما اینکه امسال "شیرین عسل" و "شونیز" صادرات خوبی داشتند و این امر گویای پسند محصولات آن ها در بازار جهانی به ویژه نزد ذائقه اعراب هست.

(یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۸



پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید