شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۵۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی سریع‌تر اعلام شود

قائم مقام خانه کشاورز تاکید کرد که با توجه به گذشت بیش از ۵۰ روز از فصل کشت محصولات کشاورزی و گذشتن همین زمان از موعد قانونی دولت باید هرچه سریع‌تر نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را برای تولیدکنندگان ابلاغ کند تا آنها تکلیف کشت و بازار تولیدشان را بدانند.

عنایت‌الله بیابانی با حضور در غرفه ایسنا، در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: جای تاسف و تعجب دارد با ساختار و هزینه‌هایی که قانون و قانون‌گذار برای مجریان آن تعیین کرده است، چرا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به تاخیر در ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی بی‌تفاوت است و آن‌طور که باید حساسیت به خرج نمی‌دهد تا دولت در این زمینه سریع‌تر و به موقع‌تر نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را ابلاغ کند.

 وی افزود: این مشکل سرگردانی برای تولیدکننده را به ارمغان می‌آورد و پس از آن گریبان دولت را می‌گیرد، چرا که اگر جایگزین یک محصول را به موقع انتخاب نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد که این جایگزینی مستلزم به موقع اعلام شدن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی است که امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر این نرخ‌ها را اعلام کند.

 قائم مقام خانه کشاورز تصریح کرد: با چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که محصولات کشاورزی به اندازه و به صورت یکسان در مناطق مختلف کشت شده است و وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان نمی‌توانند انتقاد کنند به عنوان مثال در یک استان گوجه‌فرنگی بیش از حد تولید شده و در استان دیگر سیب‌زمینی مازاد بر مصرف وجود دارد.

 بیابانی اظهار کرد: باید در راستای حمایت از تولید به موقع تصمیم‌گیری کرد و مناطقی که برای تولید محصولات کشاورزی مناسب‌تر است مشخص شود و کشاورزان به تولید محصولات کشاورزی مختلف در مناطق گوناگون براساس الگوی کشت تشویق شوند که همه این مسائل که در راستای اصلاح ساختار کشت محصولات کشاورزی است، مستلزم به موقع اعلام شدن نرخ‌های خرید تضمینی است. / ایسنا
(شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها