پنج شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۸۵۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اجرای طرح "بازار برابر بازار" برای واردات کره و گوشت قرمز

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: به دنبال اجرای طرح "بازار در برابر بازار"برای واردات گوشت قرمز در برابر صادرات مرغ و واردات کره در برابرصادرات سایر فرآورده های لبنی هستیم.

حسن رکنی در 22 نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: در بیشتر محصولات دام و طیور مصرفی کشور با مازاد مصرف مواجه هستیم و صادرات داریم.

وی افزود: در حال حاضر کشور خوداتکایی کامل در تولید شیر، مرغ و تخم‌مرغ دارد و تنها در محصول گوشت قرمز اندکی وابستگی وجود دارد که با برنامه‌ریزی در حال انجام، امیدواریم این کمبود رفع شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: واحدهای دامداری موجود در کشور اگر نقدینگی آنها تامین شود، می‌توانند برای افزایش تولید قدم‌های مناسبی بردارند.

وی تصریح کرد: تراز تجاری بخش دام و طیرو در سال 92، 15 میلیون دلار بوده که این عدد اکنون به 350 میلیون دلار رسیده است.

طرح بازار در برابر بازار برای کره و گوشت

رکنی با اشاره به طرح معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره "بازار در برابر بازار محصولات پروتئینی" گفت:  در حال بررسی طرح "بازار در برابر بازار" برای واردت گوشت قرمز در برابر صادرات مرغ هستیم تا از ظرفیت کشورهای که واردات مرغ و صادرات گوشت دارند استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به محدود بودن تنوع تولید در بخش موارد پروتئینی با  کم بودن تعداد کشورهای مورد معامله مواجه هستیم.

رکنی گفت: در حوزه لبنیات نیز بیش از 20 محصول کشور صادر می‌شود و تنها محصول لبنی که به ایران وارد می‌شود، کره حیوانی است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح "بازار در برابر بازار" در بخش فرآورده‌های لبنی نیز باید با کشورهای که صادرکننده "کره" هستند وارد مذاکره شد تا بتوانیم درازای صادرات انواع فرآورده‌های لبنی واردت کره داشته باشیم./ تسنیم

(پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها