چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۸۵۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

به صف شدن ارگان‌های مختلف برای کاهش آمار مصرف نمک قند و چربی در کشور

مدیر وفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از همکاری ارگانهای مختلف برای کاهش مصرف قند چربی و نمک خبر داد.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداست ؛ با بیان این که 76 درصد کل بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد، گفت: یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری های غیر واگیر تغذیه نامناسب و مصرف زیاد نمک قند و چربی است، مطالعات انجام شده نشان داده است که تغذیه نامناسب و الگوی غذایی بیشترین علت بروز اضافه وزن و چاقی ،بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان‌ها است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت کمتر از 10 درصد انرژی روزانه باید از قندهای ساده باشد و در حال حاضر به دلیل شیوع روز افزون بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی به تامین کمتر از 5 درصد انرژی روزانه از قندهای ساده تاکید دارد که به طور متوسط برای یک فرد سالم 25 گرم شکر در روز است.

عبدالهی عنوان کرد: بنابراین باتوجه به آمار بالای بیماری های غیر واگیر که عمدتا مربوط به مصرف زیاد سه ماده غذایی قند چربی و  نمک است، امسال هم مطابق سال گذشته بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه سالم برپا می‌شود.

وی تاکید کرد:این بسبج ملی از 29 آذر نا 14 دی ماه با همکاری آموزش و پرورش صدا و سیما شهرداری و سایر بخشهای ذیر بط در سطح کشور اجرا می‌گردد./باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها