سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۸۵۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

دلالان و واسطه‌های متعدد قیمت برنج را افزایش می‌دهند

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دلالان با واسطه های متعدد قیمت برنج را افزایش می دهند،گفت:مجلس به بازارآشفته برنج ورود کند با کشت دوم برنج می توان خلاء ۲۰۰تا ۳۰۰ هزارتنی در سال را تا رسیدن به خودکفایی برنج پرکرد.

جبار کوچکی نژاد درباره وضعیت تولید  برنج  درکشور، گفت: باید وضعیت نرخ برنج  به نحو کارشناسی شده تنظیم  شود؛زیرا برنج جزو محصولات استراتژیک کشور در شرایطی به شمارمی آید که با نوسانات نرخ روبرو است.

نماینده مردم  رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی آمارهای که برطبق میزان نیاز برنج اعلام می شود درست نیست،تصریح کرد:بازار برنج آشفته است،بنابراین بدیهی است که بایدمجلس شورای اسلامی در این  راستا تمهیدات مناسبی را درنظر بگیرد.

کوچکی نژاد،افزود:ما تا خودکفایی در تولید برنج 200 الی 300 هزار تن  در سال فاصله داریم،اما متاسفانه دست های پشت پرده مانعی برای رسیدن به خودکفایی در محصولی همچون برنج به شمارمی آیند.

وی ادامه داد:دلالان با واسطه های متعدد نرخ برنج را افزایش می دهند؛اما متاسفانه نرخ خرید از کشاورزی که با تلاش طاقت  فرسا به کاشت،داشت و برداشت محصول می پردازد با نرخی که برای مصرف کننده تعیین می شود،متفاوت است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس با بیان اینکه محصول برنج جزء محصولات استراتژیکی است که نیازمند سیاست های منسجم توسط  وزارت کشاورزی است،یادآورشد: برنج تابع قیمت تصنعی بازار است.
(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها