سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۵۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

رویکرد مثبت نهادهای اقتصادی و تجاری جهان به ظرفیت‌های صنایع غذایی ایران؛ نمایشگاه‌ محصولات پروتئینی زمینه‌ساز یافتن شرکای بین‌المللی

رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به همکاری نهادهای بین‌المللی اقتصادی از جمله فائو و شرکت نمایشگاهی Messe Frankfurt آلمان با صنعت غذایی کشورمان گفت: در پسابرجام کشورهای غربی دریافته‌اند ایران قطب صنعت از جمله صنایع غذایی در خاورمیانه و شمال آفریقاست و برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته با حضور 13 کشور خارجی بر همین موضوع دلالت دارد.

مجید افلاکی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته گفت: معتقدم نمایشگاه‌ها به خصوص نمایشگاه‌های تخصصی در هر زیر بخش صنعتی که باشند، می‌تواند به تولید داخلی و صادرات کمک کنند. در این زمینه همه متفق القول هستند که نمایشگاه‌ها نقش بسیار پر رنگی دارند چون محل تلاقی و برخورد مباحث علمی و تکنیکی هم در ابعاد داخلی و خارجی هستند.

این فعال صنعت غذا در خصوص تجربه برگزاری اولین دوره این نمایشگاه گفت: صنایع گوشتی کشور با توجه به سوابقی که با حضور در نمایشگاه‌های عام صنعت غذا از جمله «آگری‌فود» داشت، توانست نمایشگاه تخصصی خود را به بهترین شکل برگزار کند و مبحث صادرات و واردات را با کمک این نمایشگاه سامان ببخشد؛ البته می‌دانید که هیچ صادراتی بدون توجه به واردات صورت نمی گیرد.

مزایای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران افزود: نمایشگاه‌های تخصصی می‌توانند کوچکتر از نمایشگاه‌های عام و با هزینه کمتر برگزار شوند و شرکت‌هایی که واقعا چارچوب برند صادراتی دارند، می‌توانند در آن حضور پیدا کنند و شریک خود در صحنه بین‌الملل را پیدا کرده و اینکه با چه شرکتی همکاری کنند و شریک صادراتی‌شان چه کسی باشد، جزو معضلات آنها قلمداد نشود.

وی اضافه کرد: اگر همه اینها را در نظر بگیرید در خواهید یافت اولین نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته که با رویکرد حلال برگزار شد، تاثیر مثبتی در صنعت داشته است.

افلاکی با اشاره به ترکیب شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفت: 85 شرکت داخلی و خارجی شرکت کردند که 17 شرکت آن خارجی که در زمینه‌های تولید گوشت، فرآورده‌های گوشتی و زمینه‌های صنعتی وابسته به آن از جمله «کی‌سینگ» و بسته‌بندی فعال هستند در نمایشگاه حاضرند. به عنوان مثال شرکت‌هایی مانند ساخت کشتارگاه‌ها و شرکت‌های سازنده وسایل مورد نیاز صنعت فرآورده‌های پروتئینی در نمایشگاه حاضر شده‌اند.

همکاری با Messe Frankfurt

مجید افلاکی در خصوص حضور شرکت نمایشگاهی آلمان در همکاری برای برگزاری این نمایشگاه گفت: بنده چهار ماه پیش سخنرانی در نمایشگاه "Messe Frankfurt" در کشور آلمان و در چارچوب نمایشگاه صنعتی " IFFA" داشتم. نمایشگاه "ایفا" یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های آلمان و اروپا در حوزه صنایع غذایی است و تخصص‌شان در حوزه صنایع بسته‌بندی و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز کشتارگاه‌ها و فرآورده‌های گوشتی است.

وی افزود: در این سخنرانی که حدود اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت، اعلام کردم ایران در پس از برجام به سوی تولید بیشتر و آزادی اقتصادی در حال حرکت است. شرکت همکار آلمانی ما در برگزاری این نمایشگاه با توجه به گستردگی اقتصاد ایران در دولت یازدهم و به خصوص در پسابرجام، نمایشگاه  Messe Frankfurt ایران را به عنوان هاب منطقه انتخاب کرده است.

به اعتقاد این فعال صنعت غذا، این نکته بسیار مهمی است که کشورمان را در زمینه مهمی صنعتی همچون صنایع غذایی در مجموع خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان موتور محرکه شناخته می‌شود.

نهادهای اقتصادی جهان معترفند ایران قطب صنایع غذایی منطقه است

رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به نگاه مثبت نهادهای اقتصادی جهان به ظرفیت‌های ایران گفت: تنها شرکت‌ نمایشگاهی آلمان یا همان Messe Frankfurt نیست که چنین برداشتی در مورد ما دارد. اگر نگاهی کنیم به فعالیت فائو در ایران در خواهیم یافت که این سازمان طی 6 ماه دوم سال گذشته و نیمه اول امسال این سازمان، ایران را به عنوان قطب و مرکز منطقه در پروژه تقلیل ضایعات گوشت انتخاب کرده است.

مجید افلاکی ادامه داد: در این مورد شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های پروتئینی و گوشت در کشور از سوی فائو حمایت می‌شوند که بتوانند ضایعات گوشت سفید و قرمز را کاهش دهند. در واقع سازمان‌های بین‌المللی مانند فائو و یا دیگر  نهادهای بین‌المللی اقتصادی جهان اهمیت اقتصادی و صنعتی ایران را دریافته‌اند و می‌دانند همسایگان دیگر ما در  این منطقه نمی‌توانند دارای چنین توانمندی‌ها و اهمیتی باشند.

به گفته وی، تمام سعی و کوشش دولت یازدهم و شخص رییس جمهور در جهت آن است که تولید داخلی شکل بگیرد. چرا که با تولید می‌توانیم ایجاد شغل و رفاه کرده و تبعات منفی ناشی از بیکاری را کاهش دهیم. در واقع برجام دری بوده است که اقتصاد ایران از ایزوله بودن خارج کرده و به جامعه بین‌الملل برگردانده است.

رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران افزود: در حال حاضر همه توانمندی تولیدکنندگان ایرانی را می‌دانند و اطلاع دارند صنایع غذایی ایران به دلیل چهار فصل بودن، طعم، ریشه‌دار بودن صنایعش، جزو صنایع موفق و پیشرو است.

افلاکی در پایان تاکید کرد: صنایع غذایی ما در مجموعه صنعت کشور، نقش بسیار مهمی را دارد و در نتیجه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با نیم‌نگاهی که به صادرات دارد می‌تواند قدم‌های بلندی را دراز مدت موجب شده و در جهت پیشرفت تولید و صنعت کشور نقش آفرینی کند./ کانون انجمن صنایع غذایی
(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها