سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۵۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تشکیک درباره محصولات غذایی باعث کاهش مصرف نمی‌شود، لذت مردم را کاهش می‌دهد

محمدرضا مرتضوی گفت: باید اجازه دهیم مردم محصولات غذایی را با لذت مصرف کنند و این تشکیکی که در خصوص برخی محصولات غذایی به وجود آورده می‌شود، لذت مردم از مصرف غذا را کاهش می‌دهد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با حضور در اولین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته و تاکید بر توانایی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی گفت: توانمندی‌های این صنعت در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد است و بخشی از صنعت غذاست که می تواند به راحتی راه خود را در بازارهای بین‌المللی و صادراتی باز کند.

به گزارش کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، سید محمدرضا مرتضوی در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه با تاکید بر اهمیت برگزاری این رویداد گفت: در صنایع گوشتی ایران سطح تکنولوژیکی بسیار بالایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دانش فنی تولیدات پروتئینی در سطح قابل احترامی است. اما به دلیل عدم حضور در بازارهای صادراتی و بین‌المللی این صنعت در مقایسه با پتانسیل بالایی که دارد، به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران با اشاره به اهمیت برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته افزود: برگزاری این نمایشگاه در راستای بهبود ارتباط با بازارهای صادراتی اهمیت مناسبی دارد و نکته جالب توجه آن است که در همکاری با مرکز نمایشگاهی فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود و معتقدم نقش مفید و موثری در معرفی صایع گوشتی ایران دارد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در همایش جنبی این نمایشگاه نیز گفت: صنعت گوشت در ایران دارای تاریخچه‌ای 70 ساله است و چند دهه این صنعت سر سفره‌های ایرانی حضور دارد و با توجه به بررسی‌های انجام شده ایران در این منطقه با توجه به تاریخچه تولید محصولات پروتئینی منحصر به فرد است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به مشکلات صنعت غذایی نیز اعلام کرد: این صنعت با وجود همه توانمندی‌ها، مانند دیگر حوزه‌های صنایع غذایی کشور با چالش‌هایی نیز روبرو است. اصولا یکی از بزرگترین مشکلات صنایع غذایی ایران به دلیل اهمیت استراتژیکی که دارد به شکل دائم با فشار کنترل قیمت مواجه است. این فشار دائمی به صنایع غذایی از جمله فرآورده‌های گوشتی به کیفیت محصول و توان تولیدکنندگان آسیب می‌زند. وقتی تولیدکننده مجبور است محصول را با کیفیت‌ مختلف، با قیمت یکسانی به فروش برساند، انگیزه چندانی برای آن نمی‌ماند. مشکلی که در صنعت آرد و نان به خوبی دیده می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: در صنایع گوشتی هم با فرمولاسیون پیچیده و امکان تغییر فرمولاسیون، پیشنهاد می‌کنم هر گونه سیاست تثبیت و سرکوب قیمت‌ها برداشته شود. توصیه می‌کنم اجازه دهیم محصولات غذایی از جمله محصولات پروتئینی با طعم‌ها و برندهای مختلف و برخورداری از بهترین کیفیت ممکن در فضایی آزاد و سالم اقتصادی با یکدیگر رقابت کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مبحث آرامش خاطر مصرف کنندگان در بخش صنایع غذایی گفت: باید اجازه دهیم مردم محصولات غذایی را با لذت مصرف کنند و این تشکیکی که در خصوص برخی محصولات غذایی به وجود آورده می‌شود، لذت مردم از مصرف غذا را کاهش می‌دهد.

این فعال صنعت غذا ادامه داد: این نوع خبرسازی‌ها و تشکیک‌ها در میزان مصرف مردم تاثیر چندانی نمی‌گذارد، اما لذت آنها از طعم و مزه این محصولات را کاهش می‌دهد و این نوعی ظلم به جامعه است. در واقع غذا جز رفع نیاز ضروری مردم، نوعی تفریح و لذت نیز محسوب می‌شود./
(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها