سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۵۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نمایشگاه محصولات پروتئینی ایران اولین نمایشگاه تخصصی در خاورمیانه است

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته موسوم به MeatEx2016 اظهار داشت، این نمایشگاه می‌تواند گام مهمی در جذب بازار محصولات گوشتی حلال منطقه و جهان، توسط تولیدکنندگان ایرانی باشد.

کاوه زرگران با بیان اینکه پیش از این شرکت‌ها و تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی در نمایشگاه صنایع غذایی موسوم به «آگری‌فود» حضور پیدا می‌کردند، اضافه کرد: اکنون با آغاز به کار اولین نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته شاهد حضور پررنگ‌تر تولیدکنندگان داخلی هستیم و این نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه تخصصی ایران و خاورمیانه در این حوزه، آینده روشن‌تری در پیش دارد.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران افزود: از سوی دیگر این نمایشگاه عنوان حلال را هم برخود دارد، اما بیشتر استقبال از طرف فرآورده‌های پروتئینی بوده است. یک نکته مهم آن است که با توجه به تلاش‌های انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران به عنوان تشکل تخصصی این حوزه برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه، انتظار این استقبال از سوی بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی می‌رفت.

به گفته زرگران، با این حال در سال‌های آتی نمایشگاه MeatEx  Iranرا در مقیاسی بزرگتر و برون‌داد بهتری خواهیم دید.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در ادامه افزود: نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته که با رویکرد نمایشگاه صنایع غذایی «حلال» برگزار شده از سوی صنعت فرآورده های گوشتی با استقبال مناسبی مواجه شد و 54 شرکت داخلی و 31 شرکت خارجی از 13 کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در خصوص نقش صادراتی این نمایشگاه نیز گفت: با توجه به تولیدکنندگان پر تعدادی که در حوزه فرآورده‌های گوشتی در کشور داریم، با ظرفیت‌های خالی تولیدی مواجه هستیم و این نمایشگاه می‌تواند گام مهمی برای جذب بازارهای جدید صادراتی و تقویت تولید ملی قلمداد شود.

وی در پایان تاکید کرد: نکته مهم آن است که ما در صدر تولیدکنندگان فرآورده‌های حلال گوشتی در منطقه هستیم و بازار مناسبی را هم در اطراف خود در اختیار داریم که باعث شده این صنعت آینده روشنی در بازار محصولات غذایی حلال جهان داشته باشد.
(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها