سه شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۵۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
استاندار مازندران مطرح کرد:

باغداران برای فروش مرکبات نگران نباشند

به گزارش فودنا، استاندار مازندران با اشاره به تعیین قیمت خرید 25 هزار ریالی هر کیلوگرم مرکبات گفت : باغداران برای فوش محصولاتشان نگران نباشند .

ربیع فلاح در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران که در ساری برگزار شد ، ادامه داد : با تعیین این قیمت مناسب خرید مرکبات به نوعی تکلیف این محصول و باغداران برای عرضه مشخص شده است .

وی افزود : برخی باغداران به دلیل نداشتن اطلاعات لازم در خصوص تعیین این قیمت مبادرت به فروش مرکبات به قیمت ارزانتر به واسطه ها می کنند .

استاندار مازندران از رسانه ها خواست تا به صورت گسترده این قیمت گذاری مرکبات را اعلام بکنند تا از واسطه گری و خرید ارزان از تولیدکنندگان جلوگیری شود .

وی همچنین برقراری ارتباط و فعال شدن مراودات کاری با میادین میوه و تره بار کلانشهرهای کشور را اثیر گذار بر روند عرضه و فروش مناسب تر مرکبات مازندران دانست و ادامه داد : می بایست نهادهای دست اندرکار در این زمینه به صورت گسترده و ویژه تر وارد عمل شوند .

به گفته فلاح ، مازندران امسال ذخیره سازی 60 هزار تن مرکبات شب عید کشور را برعهده دارد و باید برای این موضوع به خوبی برنامه ریزی شود .

مازندران سالانه تولید کننده 2 میلیون و 200 هزار تن مرکبات است .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از برنامه ریزی های انجام شده برای ذخیره سازی مرکبات شب عید در استان خبرداد .

عبدالله مهاجر گفت : 60 هزار تن مرکبات شب عید کشور در واحدهای سورتینگ مازندران ذخیره سازی می شود .

وی همچنین به جدیت برای صادرات مرکبات مازندران به کشورهای دیگر اشاره کرد و ادامه داد : این تلاش ها باعث شده تا این محصولات در بازارهای جهانی بویژه روسیه برای خود جایگاه پیدا بکنند .

(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها