یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۴۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ایران قادربه تامین فرآورده های پروتئینی حلال کشورهای مسلمان خاورمیانه است

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) از حضور 14 کشور جهان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ایران قادر به تامین فرآورده های پروتئینی حلال کشورهای مسلمان خاورمیانه است.

هرمز مهبد در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری این نمایشگاه با هدف تامین نیاز صنعت فرآورده های گوشتی با جذب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی، همچنین تامین بازار مصرفی کشورهای مسلمان جهان بویژه خاورمیانه، کشورهای مستقل همسو و اروپای شرقی است.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) تصریح کرد: در این نمایشگاه بین المللی 85 غرفه متشکل از شرکت داخلی و 34 شرکت خارجی از کشورهای استرالیا، اسپانیا، آلمان، انگلستان، چین، فنلاند، هنگ‌کنگ، یونان، بلغارستان، آذربایجان، لبنان، هلند و امارات متحده عربی حضور دارند.
مهبد هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه بین المللی را برنامه ریزی تامین فرآورده های پروتئینی کشورهای مسلمان سراسر دنیا برشمرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه همه زنجیره های تولید شامل تولید، بسته بندی، توزیع و فروش انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری شده پروتئینی عرضه می شود.
به گفته وی، این نمایشگاه در دو بخش اصلی صنعت و محصول برپا می شود که بخش صنعت همه ماشین ها، فناوری و اتوماسیون مربوط به تولید، فرآوری، بسته بندی، توزیع، انبارداری و فروش محصولات پروتئینی روز دنیا را دربرمی گیرد.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) با بیان این که در بخش محصولات تاکید بر حلال بودن محصول است، گوشت خام همه حیوانات حلال گوشت و محصولات فرآوری شده آنها مشمول این بخش است.
مهبد با بیا ن این که نمایشگاه Meatex یکی از نخستین نمایشگاه های تخصصی محصولات پروتئینی حلال در دنیا محسوب می شود، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ورود و تثبیت حضور تولیدکنندگان این نوع محصولات در بازارهای هدف است.
مدیراجرایی این نمایشگاه از رونمایی برنامه آنلاین همتایابی تجاری (Match making) جهت تنظیم قرار ملاقات هدفمند میان بازدید کنندگان و غرفه‌گذاران نمایشگاه Meatex خبرداد و افزود: در بخش صنایع وابسته به دنبال ورود تکنولوژی های نوین از کشورهای معتبر دنیا هستیم که این بخش 30 درصد غرفه های نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: نمایشگاه Meatex در سالن‌های 13، 14 و 15 نمایگاه بین‌المللی تهران در فضایی حدود 3 هزار مترمربع به‌صورت سالن‌های سرپوشیده در بخش‌های داخلی و خارجی میزبان تولیدکنندگان و نمایندگان شرکت‌های داخلی و خارجی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) از  پانزدهم تا هجدهم آبان ماه جاری به مدت چهار روز با حمایت انجمن صنفی صنایع فراورده های گوشتی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا می شود.
(یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها