یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۴۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

11 درصد گوشت کشور به ضایعات تبدیل می شود

رییس انستیتو تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: بر پایه آخرین بررسی های امسال، 11 درصد گوشت کشور به ضایعات تبدیل می شود که بخش زیادی از آن به مرکزهای عرضه و قصابی های سنتی مربوط است.

«هدایت حسینی» در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) که در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: با توجه به آمار تولید، این میزان ضایعات گوشت قابل توجه است. البته نسبت به برخی کشورها ضایعات گوشت ایران پایین است اما با کاهش میزان ضایعات گوشت می توان بخشی از واردات را از این محل تامین کرد.
به گفته وی، می توان با تنوع بخشی بیشتر به فرآورده های گوشتی ضایعات را کاهش داد و غذای سالم و کافی برای مردم تامین کرد.
حسینی افزود: با توجه به افزایش تنوع فرآورده های گوشتی در سال های گذشته، سرانه مصرف کشور از پنج کیلوگرم به هفت کیلوگرم رسیده که بیانگر افزایش مصرف است.
وی یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی را خودکفایی در همه بخش های تولیدی از جمله تولید گوشت دانست و ادامه داد: بخش زیادی از ضایعات در قصابی ها و فروشگاه های سنتی عرضه گوشت اتفاق می افتد.
حسینی توصیه کرد صنعت فرآورده های گوشتی با توجه به توانمندی های خود می تواند برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در زمینه گوشت، با حضور فعال و پررنگ در نگهداری، فرآوری و بسته بندی نقش بسزایی برای کاهش ضایعات داشته باشد.
رییس انستیتو تغذیه ای و صنایع غذایی ایران یادآوری کرد فناوری فرآورده های گوشتی در دنیا به سه گروه تکنیکی صورت می گیرد که متاسفانه در ایران فقط از یک گروه تکنیک استفاده می شود.
حسینی تاکید کرد باید حساسیت درباره کنترل و نظارت بر تولید و عرضه فرآورد های گوشتی افزایش یابد و وجود مجموعه ای دانش بنیان با اعتبار خوب و با همکاری های بین المللی می تواند کنترل ها و نظارت ها را انجام بدهد.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) با حمایت انجمن صنفی صنایع فراورده های گوشتی ایران از پانزدهم تا هجدهم آبان ماه به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست. / ایرنا
(یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها