یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۸۴۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
مهدی صادقی نیارکی مدیرکل صنایع غذایی، دارویی وبهداشتی وزارت صنعت

انتقاد از رسانه ها و نظرات غیرکارشناسانه در صنعت فراورده‌های گوشتی / صنعت فراورده های گوشتی طی سالیان گذشته مظلوم واقع شده است

به گزارش فودنا، مهدی صادقی نیارکی مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در افتتاحیه نخستین نمایشگاه فراورده های پروتئینی و صنایع وابسته در تهران ضمن گله از رسانه ها گفت: من از بعضی هجمه هایی که در رسانه‌ها به این صنعت وارد می‌شود گله دارم، چگونه به خودمان اجازه می دهیم با مطالب غیرکارشناسانه صنعت مهم فراورده های گوشتی را با 30 هزار اشتغال مستقیم و 150 هزار اشتغال غیر مستقیم مورد هجوم قرار دهیم.

که هر روزه به این صنعت  تعرض می شود و این شاید بار اول و آخر من باشد که به این موضوع اشاره می کنم، صنعت فراورده های گوشتی طی سالیان گذشته مظلوم واقع شده است  که تقاضا دارم کارشناسان با اسناد محکم به بیان مطلب درباره این صنعت بپردازند و من هم سعی کردم حق مطلب را در حد توانم بیام کنم.

مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه فراورده های پروتئینی و صنایع وابسته گفت: سالیان سال است که صنعت گوشت سیبل نظرات غیرکارشناسانه است و رسانه ها و بعضی از کارشناسان نکاتی را به این صنعت نسبت می‌دهند که مستند نیست و من با تعدادی اعداد و ارقام پاسخ این نظرات را می‌خواهم بدهم و اهمیت این صنعت را بیان کنم در ابتدای سخن به بحث دانش‌بنیان شدن همه‌ی صنایع بخصوص صنایع گوشتی اشاره می‌کنم که باید نقشه راه و چشم انداز صنعتی ما باشد.

اکنون مجموع مجوزهای صنعت فرآورده های گوشتی 521 واحد با ظرفیت یک میلیون و 50 هزارتن است که 600 هزار تن برآورد تولید انواع فراورده های گوشتی را در طول سال داریم و سرانه مصرف انواع فرآورده گوشتی در کشور 7 و نیم کیلوگرم با میانگین قیمت 25 تا 30 هزارتومان برآورد شده است و باید گفت: کار بسیار شایسته و بایسته در بخش سرمایه‌گذاری این بخش از صنایع غذایی صورت پذیرفته است.

وی افزود: این در حالیست که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مجموع این واحدها به 11 مورد می رسید که تعدادی از آنها هنوز هم فعالیت دارند.

وی با بیان این که صنعت فرآورده‌های گوشتی 30 هزار اشتغال مستقیم و 150 هزار اشتغال غیرمستقیم در حلقه های پسین و پیشین به عنوان اشتغال غیرمستقیم دارد، میانگین سرانه پولی که از سفره مردم وارد این صنعت می شود را 200هزار تومان اعلام کرد که در کنار این صنعت انواع آرد، شیرخشک و انواع ادویه جات به عنوان نگهدارنده هایی که در کل دنیا استفاده می شود، نیز فعالیت می‌کنند.

چرا در صنعت طوری با با این صنعت برخورد می کنیم گویا تمام مشکلات کشور برطرف شده و مشکل این کشور در این صنعت است و من تقاضا می‌کنم که رسانه‌ها با تحقیق در مورد این صنعت مطلب منتشر کنند.

به گزارش فودنا، مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هر آجری که در هر کارخانه ای که روی هم کار گذاشته می‌شود امیدی است برای یک خانواده و در هیچ کجای دنیا اینطور که ما با صنعت برخورد می کنیم، برخورد نمی کنند، من امروز با عدد و رقم صحبت کردم و انتظار دارم با عدد و رقم در این موضوع پاسخ بدهند.

صادقی نیارکی پنج بعد اصلی اقتصاد مقاومتی را درون زایی، برون زدایی، مردمی کردن اقتصاد، عدالت محوری و دانش بنیانی عنوان و تاکید کرد در بخش دانش بنیان کردن اقتصاد، باید بتوانیم با کمک دانش مزیت‌های اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم و حال در صنایع غذایی و بخصوص صنعت فراورده‌های گوشتی حتما بابد روش‌های جدید و طرح‌های جدید را برای دانش بنیان کردن صنعت غذا بکار بگیریم.

MEATEX

(یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵) ۰۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها