شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۴۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

فشار مافیای تراریخته به نمایندگان مجلس برای توقف طرح ممنوعیت واردات

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به فشارهای وارده به نمایندگان مجلس برای توقف پیگیری واردات محصولات تراریخته گفت:‌ بر اساس مصوبه کمیسیون کشاورزی مجلس واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته بدون رعایت ضوابط و قوانین سلامت ممنوع شده است.

عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته بدون رعایت ضوابط و قوانین سلامت ممنوع شده است.

وی افزود: پیگیر آن هستیم که در کمیسیون تلفیق  مصوبه ما با تهیه گزارش نهایی برای قرار گیری در برنامه ششم توسعه ارائه شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فشار سنگینی در این خصوص روی مجلس وجود دارد تا این قانون به تصویب نرسد.

وی تصریح کرد: مقالات سفارشی علمی در این خصوص ظرف مدت سه روز تا یک هفته برای حمایت از محصولات تراریخته نوشته می‌شود. این در حالی است که مقالات علمی باید ماهها بر روی آن کار و تحقیق انجام شود. 

پاپی‌زاده اضافه کرد: همچنین شاهد حمایت از برخی مقالات در خصوص تراریخته هستیم و موجی علیه مجلس شورای اسلامی به راه افتاده تا این موضوع در مجلس تبدیل به قانون نشود.

وی تصریح کرد: افرادی که این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنند دغدغه سلامت مردم را دارند اما توسط حامیان تراریخته به عنوان مخالفان علم و فناوری معرفی می‌شوند این در حالی است که آنها دارای سطح بالای سواد دانشگاهی و سابقه فعالیت در حوزه سلامت دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امیدواریم ظرف یک هفته تا 10 روز آینده این موضوع در کمیسیون تلفیق در قالب گزارشی تهیه تا در صحن علنی مجلس مطرح شود./ تسنیم

(شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها