پنج شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۸۴۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

آغاز به کار جشنواره انار در مصلای تهران

جشنواره انار در جنوب مصلای تهران آغاز به کار کرد که در این جشنواره انار و فرآورده‌های انار استان‌هایی همچون فارس، مرکزی و یزد عرضه می‌شود.

جشنواره انار میوه قرآنی در جنوب مصلای امام خمینی تهران آغاز به کار کرد، این جشنواره از 12 تا 17 آبان از 11 صبح تا 9 شب آماده فروش انواع انار ایرانی و محصولات فرآوری‌شده از انار است. 

نکته جالب توجه این جشنواره این است که باغداران نمونه انار از استان‌های مرکزی، قم، یزد و فارس در این جشنواره شرکت کرده و محصولات خود را بدون واسطه و با پایین قیمت به مشتریان عرضه می‌کنند. 

به گزارش خبرنگار فارس، ایران رتبه نخست تولید انار در دنیا را دارد و به دلیل شرایط اقلیمی، این نوع میوه در 31 استان کشور کشت می‌شود. 740 رقم انار در کشور به ثبت رسیده که 500 نوع آن در شهرستان ساوه استان مرکزی کشت می‌شود. 

بهمن امیری لاریجانی مدیرکل ترویج مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در مورد وضعیت انار در کشور گفت: انار در بسیاری از استان‌ها با رعایت نکات قرنطینه‌ای، بدون هیچ مشکل و آفتی کشت می‌شود، اما متأسفانه آفت کرم گلوگاه امسال خسارات زیادی به انارستان‌های استان یزد وارد کرده است. 

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای انتخاب نهال استاندارد، کود مناسب و سلامت مزرعه از ابتدا دقت کنند، تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند، خاطرنشان کرد: سالان یک میلیون تن انار در 68 هزار هکتار سطح زیر کشت این میوه تولید می‌شود و عملکرد تولید آن در هر هکتار 14 تن است. 

امیری لاریجانی تصریح کرد: استان فارس با تولید 260 هزار تن مقام اول تولید انار در کشور را دارد و پس از آن استان مرکزی با 130 هزار تن، استان خراسان با 120 هزار تن و استان یزد با 93 هزار تن در رتبه‌های بعدی تولید انار در کشور قرار دارند. 

وی خطاب به باغداران برای تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن، گفت: آن چه در صادرات انار مهم است، کیفیت و سلامت محصول است و کشاورزان باید مراقب باشند، تا از سموم خطرناک برای محصولات صادراتی استفاده نکنند، چرا که اکنون برای کنترل کرم گلوگاه انار به طور مستقیم سم را وارد میوه می‌کنند که بسیار خطرآفرین است.

(پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها