مالک نادری، رئیس شورای سیاستگذاری رویداد ایده بازار دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: بنا داریم ایده بازار حوزه غذا را در هفته دوم اسفند ماه برگزار کنیم.
وی افزود: رویداد ایده بازار در
چهار گام اصلی شامل «ارسال ایده ها»، «گزینش ایده ها»، «توانافزایی و
آموزش صاحبان ایده جهت ارائه و اجرا در روز رویداد» و «رقابت نهایی در روز
اجرای رویداد» تعریف و طراحی شده است.
نادری خاطر نشان کرد: ارائه
صاحبان ایده در روز رویداد سه بخش خواهد داشت که در بخش نخست، ارائه شفاهی
صاحب ایده در مدت ۶ دقیقه در حضور هیات داوران، صاحبان فناوری و صنایع
مرتبط صورت می گیرد و صاحب ایده باید از طرح توجیهی اقتصادی ایده خود دفاع
کند.
به گفته مدیر فناوری و ارتباط با
صنعت دانشگاه امیرکبیر، دومین بخش ارائه، به پرسش و پاسخ حاضران اختصاص
دارد که صاحب ایده در مدت زمان ۶ دقیقه فقط به سه سوال پرسیده شده توسط
حضار پاسخ می دهد و در این قسمت، مدیریت زمان توسط صاحب ایده اهمیت زیادی
دارد. در بخش سوم و پایانی، پرسش های داوران مطرح می شود که صاحب ایده برای
پاسخگویی به آنها ۶ دقیقه فرصت خواهد داشت.
نادری خاطر نشان کرد: رتبه بندی
نهایی صاحبان ایده بر اساس میانگین امتیازات داوران از صفر تا ۱۰۰ است و در
صورتی که دو یا چند ایده دارای امتیازات برابر باشد، ایده ای که دارای
امتیاز بالاتر از دید تماشاگران و حاضران باشد رتبه بالاتری پیدا خواهد کرد
و در پایان، سه نفر نخست رویداد به عنوان برندگان نهایی معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه برگزاری بیست و
یکمین دوره از این رویداد ملی در دانشگاه امیرکبیر به سفارش یک رستوران
زنجیره ای بوده است، گفت: قرار است طرح هایی که در حوزه فست فود و غذاهای
رستورانی ایده ای دارند را دریافت کنیم.
نادری خاطر نشان کرد: پیش بینی
شده که «ایده های نوین در محصولات جدید ، طعم و مزه، فرمولاسیون»، « ایده
های نوین در دانش فنی تجهیزات و دستگاههای تولیدی و خدمات فست فودی در
رستوران» و« استفاده خلاقانه از ابزارهای مدیریتی و مهندسی در فست فود
رستوران» در دبیرخانه پذیرش شوند.
به گفته وی، آخرین مهلت دریافت
ایده ها در حوزه غذا تا پایان آذرماه خواهد بود و علاقمندان می توانند ایده
های خود را با توجیه اقتصادی به آدرس www.food.ideasbazaar.ir ارسال کنند./ مهر