دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۳۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قیمت هر کیلوگرم زعفران چند است؟/برداشت یک کیلوگرم زعفران از هر هکتار

مسوول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: برداشت زعفران از نیمه اول آبان در ابهر آغاز و تا یک‌ماه به طول می‌انجامد و پیش‌بینی می‌شود امسال هشت کیلوگرم زعفران در شهرستان ابهر تولید شود.

سمیرا حاجی‌خانی اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان ابهر 10 هکتار است که میزان تولید آن هشت کیلوگرم و عملکرد آن به طور متوسط یک کیلوگرم در هکتار است.

وی با اشاره به اینکه زعفران گیاهی پایا بوده و تا هفت سال در مزرعه محصول می‌دهد، گفت: بهترین زمان کشت این محصول سرمادوست، نیمه دوم شهریور است.

حاجی‌خانی تصریح کرد: کشت زعفران در سال‌های گذشته در محدوده‌های کوچک و به صورت سنتی توسط برخی از کشاورزان انجام می‌شد که در سال‌های اخیر با توجه به استقبال کشاورزان کشت آن بیشتر شده و به صورت علمی‌تری انجام می‌شود.

مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان ابهر تاکید کرد: هر سال قبل از شروع فصل کشت زعفران دوره آموزشی کلاس زعفران برای فعالان این عرصه برگزار می‌شود و همچنین کشاورزان با حضور در مزرعه با نحوه عملی کاشت، داشت و برداشت این محصول آشنا می‌شوند.

حاجی‌خانی با اشاره به اینکه این محصول در طول دوره رشد چهار بار نیاز به آبیاری دارد، تصریح کرد: با توجه به نیاز آبی کم، این گیاه می‌تواند به عنوان یک محصول استراتژیک در مناطقی که با بحران کم‌آبی روبه‌رو هستند مورد توجه کشاورزان باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم زعفران بین شش تا هشت میلیون تومان متغیر است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به پیش‌بینی برداشت هشت کیلوگرم زعفران در شهرستان ابهر و با احتساب قیمت میانگین هفت میلیون تومان برای هر کیلوگرم محصول، 56 میلیون تومان عاید زعفران‌کاران شهرستان ابهر می‌شود.

/ ایسنا
(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها