دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۸۳۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

افزایش بدون مجوز قیمت چند برند آبلیمو

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو از افزایش قیمت چند برند آبلیمو بدون هماهنگی با سازمان حمایت خبر داد و گفت: که این واحدها توضیحات لازم را درباره دلایل خود به سازمان حمایت ارائه کرده‌اند.

رویا جعفری‌شاهی درباره‌ی آخرین وضعیت بازنگری استاندارد آبلیمو، اظهار کرد: از جانب خود سازمان استاندارد اطلاعی ندارم، اما در حال حاضر ما در حال نمونه‌گیری پروتکل دوم هستیم که در این مرحله نمونه‌گیری از خود لیموترش انجام می‌شود و این کار را با همکاری اداره کل نظارت وزارت بهداشت انجام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که در زمان نمونه‌گیری در هر استان، نماینده استاندارد استان مربوطه نیز حضور دارد، ادامه داد: ما از تمام استان‌هایی که دارای خط تولید آبلیمو هستند نمونه‌گیری را انجام می‌دهیم و در حال حاضر چند استان دیگر باقی‌مانده و امیدواریم که به زودی نتایج آزمایشات مشخص شود.

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو با بیان این‌که در مدت اخیر برخی برندها افزایش قیمت داشته‌اند که این موضوع از سوی انجمن نیز در حال پیگیری است، گفت: در صورتی که سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این اجازه را به ما بدهد، به دنبال این هستیم که آبلیموهای تولید شده برندهای مختلف را پس از جواب آزمایش گریدبندی کرده و براساس آن قیمت آبلیموها را مشخص کنیم.

جعفرشاهی با بایان این‌که در حال حاضر آبلیمو در سازمان حمایت آنالیز قیمت‌گذاری ندارد، ادامه داد: در عین حال بالابردن قیمت مصرف کننده برای تولیدکنندگان آبلیمو بدون هماهنگی با سازمان حمایت و مجوز آنها امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که سازمان حمایت مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت را برای ما صادر کرده است، تصریح کرد: قیمت آبلیمو وابسته به لیموترش است که قیمت آن دائما در حال تغییر است و بهتر است بگوییم که قیمت لیموترش عموما در حال افزایش است و این موضوع سبب شده تا برخی از تولیدکنندگان آبلیمو بدون هماهنگی و مجوز سازمان حمایت قیمت های خود را بسته به افزایش هزینه‌های تولید افزایش دهند.

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو اضافه کرد: در عین حال هر بار از این تولیدکنندگان خواسته شده، آنها به سازمان حمایت رفتند و در خصوص چرایی افزایش قیمت دلایل خود را اعلام کرده‌اند که تعداد آنها به سه تا چهار برند می‌رسد که عموما از برندهای مطرح بازار هم هستند.

جعفرشاهی درباره‌ی تاثیر قیمت بر کیفیت لیموترش، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند تفکیک‌کننده آبلیموهای طبیعی تولید شده با لیموترش و کنسانتره‌ها باشد، همین اختلاف قیمت است.

وی اضافه کرد: ممکن است یک واحد تولیدی بخواهد با کیفیت بسیار بالایی آبلیموهای خود را عرضه کند و طبعا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و نباید با این موضوع برخورد شود./ ایسنا
(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها