دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۸۳۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ایران 16 درصد ماهی قزل‌ آلای جهان را تولید می کند

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت :در سال جاری پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به مرز 125 هزار تن در سال برسد.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در خصوص وضعیت صادرات قزل آلا اظهار داشت: برای اولین بار در شهریور قراردادی با کشور روسیه مبنی بر صادرات 500 تن قزل آلا امضا شد که اولین محموله صادراتی به میزان 20 تن تحویل این کشور شد.

وی افزود: قوانین دست و پا گیر صادراتی از جمله قوانین بهداشتی و رعایت استانداردها و مقررات از جمله چالش های صادراتی است که انتظار داریم با تسهیل فرایند، میزان صادرات افزایش یابد.

نبی زاده در خصوص قیمت صادراتی قزل آلا بیان کرد: طبق قرارداد منعقد شده قرار است نرخ قزل آلای صادراتی براساس نرخ بازار داخلی تعیین شود.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی ادامه داد: سازمان شیلات در نظر دارد که تا پایان سال 10 هزار تن قزل آلا به بازار روسیه صادر نماید که به نظر می رسد با توجه به قوانین سخت گیرانه در امر صادرات این امر محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه 16 درصد قزل آلای جهان در ایران تولید می شود، اظهار داشت: در سال جاری پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به مرز 125 هزار تن برسد و در صورت استمرار صادرات و ایجاد انگیزه در بین تولید کنندگان می توان به سهولت به میزان تولید 200 هزار تن رسید.

نبی زاده تصریح کرد: کمبود نقدینگی، تامین نهاده های اولیه خوراک، مولد اصلاح نژاد، مسائل بهداشتی، بازاریابی و میزان قیمت از بزرگترین چالش های پیش روی تولیدکنندگان به شمار می رود که انتظار داریم با بهبود وضعیت صادرات قیمت بازار داخلی نیز به تعادل برسد. /  باشگاه خبرنگاران جوان،
(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها