دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۸۳۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

تانکرهای حمل شیر بدون کد بهداشتی دامپزشکی اجازه فعالیت ندارند

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک با بیان اینکه حمل شیر فقط بای با تانکرهای دارای کد بهداشتی انجام شود، گفت: با تانکرهای فاقد کد بهداشتی برخورد و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

مجید اسدی اظهار کرد: با توجه به فساد پذیری بالای شیر در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی، این فرآورده نه تنها کمبودهای غذایی بدن را جبران نمی‌کند، بلکه ممکن است سبب ایجاد عفونت، مسمومیت‌های غذایی، اختلالات گوارشی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خسارات جبران‌ناپذیری شود.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت حین دوشش، حمل دقیق و مناسب آن در کنار بکار گیری روشهای آماده سازی برای مصرف نقش اساسی در حفظ بهداشت و سلامت جامعه ایفا می کند.

اسدی گفت: حمل شیر از محل دامداری تا مراکز عرضه و تولید فرآورده های لبنی نیازمند لوازم برای خنک نگهداشتن آن و جلوگیری از افزایش بار میکروبی شیر است که به این منظور تانکرهای جمع آوری شیر باید به دستگاه های خنک کننده مجهز شوند.

این مسئول ابراز داشت: برگزاری کلاس های آموزشی برای دامداران همچنین اقدامات پیشگیرانه مبارزه با بیماری های دامی، شناسایی دام مبتلا به سل و برسلوز و حذف آن از چرخه تولید و نظارت بر شرایط بهداشتی دامداری ها و تانکرهای جمع آوری شیر از جمله اقدامات این شبکه در راستای تامین سلامت و بهداشت شیر تولیدی است.

اسدی با بیان اینکه حمل شیر باید فقط با تانکرهای دارای کد بهداشتی انجام شود، افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در راستای ساماندهی تانکرهای جمع آوری شیر خام به صورت ماهانه از تانکرهای حمل شیر بازدید می کند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی تنها به صاحبان تانکرهایی که شرایط و استانداردهای لازم را داشته باشند، اجازه فعالیت می‌دهد و با تانکرهای فاقد کد بهداشتی برخورد و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند./ مهر

(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها