دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۸۳۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تسویه مطالبات گندمکاران/ پیشنهاد صادرات ۳ میلیون تنی آرد و گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تسویه مطالبات گندمکاران به صورت کامل خبر داد و گفت: با توجه به رکوردشکنی تولید و خرید تضمینی گندم در تاریخ کشاورزی ایران، پیشنهاد صادرات سه میلیون تنی آرد و گندم به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده که در حال بررسی است.

علی قنبری اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت خرید تضمینی گندم تا پایان آن بالغ بر ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۰۶ تن گندم به ارزش بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خریداری شد که تا پایان وقت اداری دیروز با پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات گندمکاران ۱۰۰ درصد بهای گندم خریداری شده پرداخت شد.

وی با بیان این‌که بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم دروم از کشاورزان خریداری شده است، افزود: هم‌اکنون هیچ مشکلی برای تامین گندم معمولی و دروم در کشور وجود ندارد و با توجه به وجود مازاد آن و رکوردشکنی بی‌سابقه به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داده‌ایم که پتانسیل صادرات سه میلیون تنی آرد و انواع گندم وجود دارد که در صورت صدور مجوز مقدمات آن فراهم شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به غیر از پرداخت صد درصدی مطالبات گندمکاران بهای دانه‌های روغنی تولیدکنندگان به صورت کامل به ارزش  ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است ادامه داد: کشورهای همجوار و منطقه مشتری گندم معمولی و ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی مشتری گندم دروم ایرانی هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و امسال تولید گندم با کیفیت متوسط به بالا صورت گرفته است.

قنبری به استان‌های رکوردار تولید اشاره کرد و گفت: در این میان استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۳۹۶ هزار تن، گلستان با یک میلیون و ۳۶۴ هزار تن، فارس با ۹۰۶ هزار تن، کردستان با ۸۵۶ هزار تن و کرمانشاه با ۷۴۳ هزار تن در رتبه‌های اول تا پنجم تولید و خرید تضمینی گندم قرار گرفتند./ ایسنا

(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها