یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۸۳۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

سربازی جنگجو برای نابودی دشمنان بدن

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: پیاز علاوه بر خاصیت ضدعونی کنندگی، نقش بسیاری در تقویت تخمدان ها دارد.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: پیاز دارای طبع گرم و خشک و حاوی ویتامین های B و C و مواد معدنی مانند فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، گوگرد، ید و سیلیس است.

وی درباره خاصیت ضد عفونی کننده پیاز اظهار داشت: این گیاه حاوی ترکیبات فنول و کورستین است که خاصیت میکروب کشی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره خاصیت ضد حساسیتی پیاز عنوان کرد: افراد می توانند پیاز رنده شده را به منظور کاهش التهاب محل گزیدگی و نیش حشرات بر روی موضع مورد نظر قرار دهند.

وی افزود: افرادی که دچار سرگیجه یا وزوز گوش هستند باید پنبه آغشته شده به آب پیاز را داخل گوش خود بگذارند که این روش در رفع عفونت و صدای گوش، نقش موثری دارد.

عظمایی با بیان اینکه پیاز ادرارآور بسیار قوی است، توصیه کرد: مبتلایان به حبس ادرار برای برطرف شدن مشکل خود باید پیاز له شده را زیر شکمشان قرار دهند.

وی تصریح کرد: پیاز تاثیر بسزایی در دفع سموم بدن، تقویت تخمدان ها و رفع عفونت رحم دارد که برای این منظور افراد باید چند تکه پیاز خرد شده را داخل ظرف دربسته ای که محتوی آب بدون کلر است، به مدت چند دقیقه بجوشانند و پس از ولرم شدن این معجون، آن را با عسل ترکیب و روزانه 2 بار حدود 10 تا 30 دقیقه قبل از ناهار و شام هر بار 1 لیوان مصرف کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از این معجون باید به مدت 15 روز ادامه پیدا کند، افزود: افراد باید پس از استراحت 15 روزه، دوباره مصرف معجون را آغاز کنند و خانم ها باید توجه داشته باشند که پس از شروع قاعدگی استفاده از این ترکیب را قطع کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع نازایی خانم ها باید از این ترکیب 3 دوره(ماه) و هر بار به مدت 15 روز استفاده کنند، اظهار داشت: افراد می توانند برای تاثیرگذاری بهتر و سریع تر در کنار ترکیب فوق از دمنوش مخلوط آویشن شیرازی، پونه کوهی و گل ختمی روزانه 3 تا 4 لیوان مصرف کنند که زنان باردار باید از مصرف این دو ترکیب خودداری کنند زیرا استفاده از این دمنوش ها موجب سقط جنین می شود.
(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها