یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۰:۱۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۸۳۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
غلامعلی سلیمانی موسس شرکت کاله و دارنده مدال افتخار ملی صادرات:

در کشورهای دیگر احترام زیادی به تولیدکننده می‌شود / خواسته یا ناخواسته وزیر بهداشت ضربه سنگینی به صنعت لبنیات زد

به گزارش فودنا، غلامعلی سلیمانی موسس شرکت کاله در نشست خبری عصر شنبه گفت: در کشورهای دیگر احترام زیادی به تولیدکننده‌ها می‌شود اما در کشور خودمان به 5 دلیل اعتنایی به تولیدکننده‌ها نمی‌شود

موسس کاله، صادرکننده نمونه کشور مهمترین دلایل بی اعتنایی به تولیدکننده را نبود اعتماد، ترس از برخورد، نبود تعهد، پرهیز از مسئولیت پذیری و در آخر هم بی‌توجهی به نتیجه کار اعلام کرد.

 

کاله و پگاه تنها صادرکننده‌ها به روسیه

سلیمانی درباره صادرات به روسیه گفت: در حال حاضر تنها دو شرکت کاله و پگاه برای صادرات محصولات لبنی به روسیه  مجوزشان تایید شده است اما کاله به این کشور صادرات دارد و باید بگویم: عمده صادرکنندگان کشور در بخش لبنیات امکانات و زیربنای صادراتی لازم را ندارند.


ایران باتوجه به نزدیکی فرهنگی و سیاسی با عراق سهم کمتری از ترکیه در صادرات لبنیات دارد!

دارنده مدال صادرات گفت:  در شرایط فعلی نیز ایران می‌تواند بازار خوبی را در کشورهایی مانند پاکستان و عراق برای محصولات لبنی ایجاد کند، در حالی که ما نزدیکی فرهنگی و رابطه‌ی بیشتری با این کشور‌ها داریم  در کنار این کشور می جنگیم، هم مذهبیان زیادی به عنوان شیعیان در دو کشور زندگی می کنند و رابطه ی سیاسی خوبی را هم بین ایران و عراق داریم و می توانیم محصولات خود را در حجم بیشتری صادر کنیم اما ترکیه با همه‌ی مشکلاتی که با عراق دارد، بیشترین سهم را در صادرات محصولات لبنی به عراق دارد که جای تعجب دارد.

سلیمانی در ادامه گفت: ما یک وزارتخانه برای صادرات نداریم که با کشورها رایزنی‌ کند و به شناسایی و برطرف کردن مشکلات موجود بپردازد که اگر وزیر صادرات داشتیم 100% مشکلات امروز را نداشتیم


کاله از دولت 50میلیارد تومان طلبکار است / دولت به جای حمایت طلب ما را نمی‌دهد

غلامعلی سلیمانی در این نشست خبری به مشکلات صادراتی اشاره کرد و افزود: در همه کشورها برای توسعه صادرات لبنیات از سوی دولتمردان مشوق‌هایی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال در آلمان که شیر کیلویی 40 سنت به فروش می‌رسد با حمایت دولت این محصول 20 سنت در نظر گرفته می‌شود تا قیمت محصول صادراتی و رقابتی باشد در حالی که در کشور خودمان شیر را باید 40 سنت از دامدار بخریم و این نمونه بازار صادرات را از ما می‌گیرد.

وی اضافه کرد:‌ پنیر گودای آلمانی کیلویی 2 تا 3 دلار است در صورتی که قیمت شیر مورد مصرف برای کیلو پنیر گودا برای ما 6 دلار تمام می‌شود و حال باید پرسید چگونه می‌توان به بازار صادراتی ورود پیدا کرد و قدرت صادراتی داشته باشیم.

این صادرکننده نمونه لبنیات با بیان اینکه اکنون بسیاری از کارخانه‌ةای لبنی با 50 درصد ظرفیت تولید کار می‌کنند، افزود: دولت به جای آنکه از صادرات حمایت کند طلب ما را هم نمی‌دهد

موسس کاله درباره این عدم حمایت ادامه داد: یک سال است که ۵۰ میلیارد تومان بابت مابه‌التفاوت قیمت صادراتی از دولت طلب‌کاریم که خبری از آن نیست، مضاف برآنکه مشوق صادراتی هم ندادند و ما را برای این طلب به مجلس حواله کرده اند.


خواسته یا ناخواسته وزیر بهداشت ضربه سنگینی به صنعت لبنیات زد

غلامعلی سلیمانی، مؤسس شرکت صنایع غذایی کاله در نشست خبری عصر شنبه گفت: در چند سال اخیر و تا قبل از اظهار نظر دکتر هاشمی، صادرات خوبی را برای ماست سون داشتیم که ایشان خواسته یا ناخواسته ضربه سنگینی را به صنعت لبنیات زدند و مردم را به سمت لبنیات فروشی‌های سوق دادند که دیگر نمی‌دانم آینده این اقدام چه خواهد شد.


اگر روغن پالم بد است چرا در صنعت روغن خوراکی استفاده می شود

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وزارت بهداشت در خصوص واردات روغن پالم گفت: «اگر روغن پالم بد است چرا مجوز واردات آن را می‌دهند و چرا در صنایع روغن خوراکی از این روغن در بطری‌ها استفاده می‌شود و فقط مشکل در صنایع لبنی است.»


قیمت شیر با قیمت نفت بالا و پایین می‌شود

این صادر کننده نمونه ادامه داد: هر زمانی  قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند قیمت محصولات لبنی نیز پایین می‌آید و زمانی هم که قیمت نفت بالا می رود قیمت این محصولات بالا می رود.

وی اضافه کرد: در این شرایط که قیمت نفت کاهش یافته است  تولیدکنندگان نیز محصولات خود را با زیان به فروش می‌رسانند که پایین بودن مصرف داخلی نیز بر این مشکلات افزوده است.

 

طی 3 سال گذشته هر سال 5% سرانه مصرف پایین تر آمده است

غلامعلی سلیمانی، مؤسس شرکت صنایع غذایی کاله با اشاره به کاهش ۱۵ درصد مصرف سرانه لبنیات طی 3 گذشته در کشور گفت: طی 3 سال گذشته هر سال 5درصد سرانه مصرف داخلی و در مجموع 15درصد این سرانه مصرف کمتر شده است

(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۰۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها