یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۴
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۸۳۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس
صبح شنبه صورت گرفت :

جدایی سامانه های معاملاتی بورس و فرابورس

ارتقاء سیستم نرم افزار معاملاتی بورس و مستقل شدن سامانه های بورس اوراق بهادار و فرابورس دلیل تاخیر نیم ساعته آغاز معاملات هفته دوم آبان بود

به گزارش خبرنگار فودنا ، پیش از این معاملات این دو بورس بر روی یک هسته معاملات شکل می گرفت که گاهی بر اثر افزایش حجم معاملات، سامانه با کندی و گاهی با اختلال همراه بود.
اتفاق امروز که با 100 درصد توان داخلی اتفاق افتاد، آمادگی برای افزایش ظرفیت معاملات در سامانه های معاملات بورس و فرابورس را بوجود آورد.

با توجه به افزایش آمار معاملات در برخی مقاطع زمانی و احتمال فشار بالای سامانه معاملات هنگام عرضه‌های اولیه و زمان رونق بازار، از ماه‌ها پیش راهکارهایی در حال بررسی بود.

یکی از این راهکارهای عملی ، تفکیک کردن هسته معاملات بورس از فرابورس و سبک کردن سامانه معاملات در روزهای رونق بازار بود که از امروز عملی شد.

این جداسازی و استقلال در سامانه های بورس اوراق بهادار و فرابورس ریسک موجود در سامانه معاملات بورس را کاهش خواهد داد.

امروز به دلیل اجرای این بحث معاملات بورس با تاخیر کوتاهی شروع شد که این موضوع به اطلاع مردم و سهامداران رسید.

با این حال سازمان بورس پس از عبور از چندین سال تحریم های ظالمانه که مانع از دستیابی کشورمان به فناوریهای روز شده بود؛ به دنبال رفع نقائص سامانه معاملاتی است و خود را ملزم کرده تا با به روز رسانی و بررسی سامانه های جدیدتر ، شرایط را برای بهبود عملکرد سیستم معاملات بورس فراهم کند.

تجربه و دستاورد بزرگ داخلی مدیریت فناوری اطلاعات بورس که بدون نیاز خارجی و با توان داخلی امکان جداسازی هسته مرکزی سامانه معاملات بورس و فرابورس را فراهم کرد.

حجت بقایی

(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها