چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۸
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۶۸۲۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کسب و کار، برندینگ
نویسنده سپهر سرمست, ندا غفراللهی

المپیکی های بسته بندی

المپیک بزرگ ریو اکنون به پایان رسیده است. برای دو هفته میلیاردها چشم در سرتاسر دنیا به این بازی ها دوخته شده بود. بیش از 11.5میلیارد دلار در برزیل برای این بازی ها خرج شد تا 37 شهر این کشور در میزبانی تمام تلاش خود را به کار گرفته باشند. پیش بینی می شود بیش از 3.6میلیارد نفر در سراسر جهان این بازی ها را تماشا کرده باشند. در این دوره از مسابقات 11 غول تجاری، اسپانسرینگ مسابقات را بر عهده داشتند. اما آیا این هیاهو فقط به تصاویر پخش شده از تلویزیون ها منتهی می شد؟

در دنیای بسته بندی موقعیت هایی وجود دارد که از طلا هم با ارزش تر هستند و شرکت های هوشمند زمان و سرمایه قابل توجهی برای بهره برداری از آن اختصاص می دهند. رویدادهای خاص و منحصربه فرد ورزشی هم از این دست هستند. از شرکت کردن یک کشور در مسابقات با سطح اهمیت جهانی که توجه ملی را به خود جلب خواهد کرد می توان در دنیای بسته بندی استفاده های بسیاری کرد. در این مطلب سعی ما تحلیل و بررسی برخی از مهم ترین طراحی های صورت گرفته با موضوع المپیک ریو 2016 است.

بسته بندی پایدار برای مدال ها

شاید یکی از جذاب ترین وجوه رویداد بزرگ تابستان2016، نوع نگرش برگزار کنندگان به مباحث پایداری (Sustainability)  بود. از کاشت نهال توسط ورزشکاران در جنگل تیجوکا، بزرگ ترین جنگل شهری دنیا تا طراحی و ساخت مدال ها به روش های پایدار همگی در نوع خود یک خلاقیت به حساب می آیند.

بسته بندی مدال ها از چوب ساخته شده و در تهیه مواد اولیه و تولید آنها ضمن حفظ ظرافت کلیه موارد تولید پایدار نیز در نظر گرفته شده است. بسته بندی ها به قدری ظریف و زیبا ساخته شد که حتی برخی کاربران شبکه های اجتماعی اشتباها تصور یک محصول آرایشی درون آنها را پیدا کردند.

شکلات هرشی ملی گرایانه برخورد کرد

این برند 122 ساله که همواره نقش برجسته و پررنگی در تاریخ آمریکا بازی کرده است، این بار نیز با تغییر بسته بندی به رنگ های پرچم این کشور حمایت خود را از تیم های المپیک و پارا المپیک نشان داد. HERSHEY  اسپانسر رسمی شرکت کنندگان آمریکایی در مسابقات بود. بنابراین طی مسابقات و به صورت تولید محدود لوگو را از رنگ نقره ای به ترکیب آبی و قرمز تبدیل کرد.

برخی دیگر از محصولات این شرکت نیز در این ایام تغییر کدند از جمله شکلات معروف Hershey’s Kisses که در ورقه های آلومینیومی با طرح آبی و قرمز روانه بازار شدند. همچنین کارامل های این شرکت با نام ROLO  نیز از گرافیک ملی گرایانه در بسته بندی خود استفاده کردند.

کوکاکولا و کمپین  #ThatsGold

یکی دیگر از کمپین های این رویداد به غول نوشابه سازی اختصاص داشت. این شرکت با برپایی کمپین در 50 کشور دنیا لحظه های طلایی را با تماشاگران سراسر دنیا جشن گرفت. این کمپین علاوه بر بسته بندی شامل دو تبلیغ چاپی و تعدادی کارهای محیطی بود که همواره با این سخن مدیرعامل کوکاکولا همراه می شد:

«طلا حسی است که هر کسی می تواند طعم آن را بچشد.» –رادولفو اِچِوریا

بسته بندی در المپیک

CHOBANI  با ماست با طعم گوآوا، ماست با طعم هندوانه و ماست با طعم انبه

این برند مطرح آمریکایی در طول المپیک با سه طعم اختصاصی و عرضه محدود آنها به بازار آمد و علاوه بر آن طرح بسته بندی های خود را دستخوش تغییراتی کرد. این شرکت سومین بار اسپانسرینگ تیم آمریکا را تجربه کرد و با توجه به نتایج مثبت آن قرارداد خود را تا 2020 نیز تمدید کرد. سه طعم خاصی که شرکت پیش بینی کرده بود عبارت بودند از: ماست با طعم گوآوا، ماست با طعم هندوانه و ماست با طعم انبه که هر کدام پیش از مسابقات و طی تحقیقات میدانی به دست آمده بودند.

فرصت امروز

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها