چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۸۲۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

شکر کارخانه قندخوزستان پس از 13سال تعطیلی آذرماه روانه بازار می شود

فرماندار شوش گفت: طبق تعهد و اعلام مجری طرح بازسازی و نوسازی کارخانه قند شوش، آذرماه امسال کار تصفیه شکر در این کارخانه آغاز و نخستین محموله چغندر قند کشاورزان نیز اردیبهشت ماه 96 خریداری می شود.

کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1382تعطیل شد.
تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندر قند در استان برای بیش از یک دهه شده بود.
رضا نجاتی فرماندار شوش عصر سه شنبه در جریان بازدید مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از روند بازسازی کارخانه قند شوش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، دولت اهتمام ویژه ای برای راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان دارد.
وی با اشاره به تعطیلی سیزده ساله این کارخانه گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی، دولت تاکنون 200 میلیارد ریال برای بازسازی مجدد کارخانه قند شوش تخصیص داده است.
نجاتی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه، شرایط اقتصادی، توسعه کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شوش فراهم خواهد شد.
رجبعلی صادقی مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت نیز به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بر اساس قانون حمایت از صنایع، شرکت قند شوش در جهت بازسازی و نوسازی مجدد، در اختیار هیأت حمایت از صنایع ایران قرار گرفته است.
وی گفت: مدیر اجرایی که مسؤولیت کار بازسازی را برعهده دارد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که یکی از سازمان های تخصصی کشور به شمار می رود.
صادقی گفت: در طول مدت بازسازی این کارخانه از محل هدفمندی یارانه ها، تاکنون اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه برای بازسازی کامل این کارخانه در مراحل بعدی نیز اعتبارات بیشتری تأمین خواهد شد.
وی، پیشرفت فیزیکی روند بازسازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با حمایت وزیر صنعت،معدن وتجارت، استاندار خوزستان، فرماندار شهرستان شوش، ریاست دادگستری و سایر مسؤولان با تأمین منابع مالی، این کارخانه بر اساس برنامه زمان بندی شده راه اندازی شود.
صادقی گفت: با راه اندازی کارخانه قند شوش بیش از 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال خوزستان به زیر کشت چغندر قند خواهد رفت که اشتغال افراد زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال دارد و تأثیر اقتصادی زیادی برجای خواهد گذاشت که مصداق روشن و نمونه بارزی از اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
با راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش 700 فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از یکهزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در منطقه ایجاد و بار دیگر کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان رونق خواهد گرفت.
کارخانه قند شوش در سال 1354 تأسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید. / ایرنا
(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها