چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۲۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
در نشست مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با سازمان برنامه‌ و بودجه کشور مطرح شد

نظام مهندسی اتاق فکر بخش‌کشاورزی شود

در نشست مشترک سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی با سازمان برنامه‌ و بودجه کشور بر تشکیل اتاق فکری در راستای کمک به تحقق اهداف دولت در اجرای کشاورزی دقیق تاکید شد.

در این نشست سعید نمکی، معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، باعنوان این‌که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می‌تواند در راستای اهداف کلی نظام و تحقق اصل 44 در بخش کشاورزی و منابع طبیعی کمک حال دولت‌ها باشد، گفت: عضویت 210 هزار مهندس کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی ظرفیت بی‌نظیری است که نه تنها کشاورزی کشور بلکه کشاورزی منطقه را نیز متحول خواهد کرد. 

نمکی با اشاره به این‌که سازمان می‌تواند به‌عنوان مشاور امین سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در حوزه کشاورزی فعالیت کند، اظهار داشت: این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی ضمن  کمک در برنامه‌ریزی کلان کشور و موضوع آمایش سرزمین قادر خواهد بود در ایجاد امنیت غذایی و سفره سلامت در راستای پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمان منشاء اثر مفید باشد. وی به جایگاه علمی و تخصصی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: آموزش کشاورزان و بهره‌برداران و انتقال دانش و تکنولوژی کشاورزی در مسیر ارتقای بهره‌وری این بخش از وظایف سازمان است؛ چراکه در تعامل دانش‌آموختگان کشاورزی عضو سازمان با بهره‌برداران این امر محقق می‌شود. 

نمکی، رویکرد سازمان برنامه‌ و بودجه کشور را واگذاری امور به بخش غیردولتی اعلام کرد و افزود: دولت به عنوان سیاست‌گذار می‌تواند از تشکل‌های تخصصی به عنوان بازوان اجرایی استفاده کند و همچنین در مباحث سیاست‌گذاری دیدگاه‌های آن‌ها را دریافت نماید و شرایطی را ایجاد کند تا تشکل‌های تخصصی بتوانند به بالندگی و توانمندی لازم دست یابند.

وی در مورد پیگیری مطالبه و احیاء ردیف بودجه سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: با پیگیری این مهم از معاونت توسعه امور تولیدی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و نگاه مثبت شخص آقای پورمحمدی و همکارانشان تلاش می‌کنیم تا ضمن احیاء این ردیف بودجه به توسعه همکاری‌های فی مابین بپردازیم.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، شناخت پتانسیل‌های برون مرزی را از اقدامات مهم سازمان دانست و تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت در توسعه کشت فراسرزمینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، می‌تواند به‌عنوان اتاق فکری در بخش کشاورزی دولت را در اجرای آن و همچنین  بهره‌وری و ساماندهی منابع آبی کشور کمک کند.

روزنامه سبزینه

(چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها