سه شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۸۲۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

بیماری‌های کشنده‌ای که بطری‌های پلاستیکی مسبب آنهاست

محصولات پلاستیکی با اینکه در زندگی انسان‌ها تحولی عظیم ایجاد کرده‌اند اما استفاده بیش از حد از آنها می‌تواند بیماری‌های مرگباری را ایجاد کند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند استفاده از بطری های پلاستیکی باعث ابتلای افراد به بیماری هایی چون دیابت، انواع سرطان و اوتیسم در کودکان تازه به دنیا آمده می شود.

بر اساس تحقیقات در بطری های پلاستیکی مواد شیمیایی خاصی وجود دارد که باعث اختلال در عملکرد و ترشح هورمون های بدن می شود و علاوه بر بیماری های فوق می تواند در کودکان سبب پرخاشگری و ابتلا به بیماری ADHD یا همان بیش فعالی و نیز کاهش سطح هوش شود.

از دیگر خطرات استفاده از این محصولات، می توان بروز چاقی، افسردگی، ناباروری در مردان و نیز بروز توده‌های غیر سرطانی در بافت رحم زنان را نام برد.

بر اساس این مطالعه که در مجله "لانست پزشکی" به چاپ رسیده است، مواد تشکیل دهنده ظروف و بطری های پلاستیکی می توانند باعث اختلال در عملکرد طبیعی غدد درون ریز شده و تبدیل به تهدیدی جدی برای سلامت بدن شوند.

کارشناسان ذرات پلاستیک و مواد شیمیایی سمی موجود در آنها را در نمونه خون بیش از پنج هزار داوطلب شناسایی کرده اند که به طور مداوم از پلاستیک در زندگی روزانه خود استفاده می کردند.

کارشناسان بویژه هشدار می دهند افراد از بطری های آب پلاستیکی بیش از یکبار استفاده نکنند زیرا در آنها از پلی کربنات وفتالات استفاده شده است که در اثر حرارت و تماس با مایعات مواد سمی از خود آزاد می کنند و می توانند باعث ابتلا به بیماری های مرگبار شوند.

(سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها