سه شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۸۲۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

استقبال باغداران از سیاست صادرات سیب در ازای واردات موز

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سیاست «واردات موز در ازای صادرات سیب» که در دولت یازدهم به اجرا درآمده، با استقبال باغداران کشور روبرو شده است.

ایران در تولید محصولات زیادی مانند خرما، انار، زعفران، انگور، سیب درختی و مرکبات رتبه اول تا دهم را بین 200 کشور جهان دارد.
براساس گزارش های رسمی، پارسال میزان تولید سیب درختی کشور سه میلیون و 400 هزار تن اعلام شد و یکی از کشاورزان نمونه نیز 170 تن سیب در هکتار برداشت کرد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، باغداران آذربایجان غربی (از قطب های اصلی تولید سیب کشور) در نامه ای وزیر جهاد کشاورزی، اتخاذ سیاست های مناسب و اعمال مدیریت اقتصادی و بازرگانی را اثرگذارتر از مسائل فنی و پیچیده مربوط به تولید و توسعه کشاورزی دانستند.
این باغداران در نامه خود واگذاری وظایف بخش بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از تولیدات داخلی دانستند و اعلام کردند: سیاست «بازار در ازای بازار» خشنودی تولیدکنندگان سیب را به دنبال داشته است.
به گزارش ایرنا، پارسال وزارت کشاورزی طرح واردات موز در ازای صادرات سیب را بررسی کرد و این برنامه امسال شکل اجرایی به خود گرفت.
چندی پیش اعلام شد سالیانه بیش از 800 هزار تن سیب درختی از کشور راهی بازارهای هدف می شد اما این امر پارسال برخلاف انتظارها تحقق نیافت.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی، طرح واردات موز در ازای صادرات سیب برای جلوگیری از انباشت محصول نزد باغداران اجرا شده است./ ایرنا
(سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها