یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۸۱۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

400 تن برنج تاریخ مصرف گذشته قبل از توزیع دراصفهان و لرستان توقیف شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد گفت که 400 تن برنج تاریخ مصرف گذشته شهرستان کهگیلویه از توابع این شهرستان قبل از توزیع در استان های اصفهان و لرستان توقیف شد.

علی خوان پایه روز شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان برنج با مجوز شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در شهرستان کهگیلویه نگهداری می شد.
وی گفت: بدلیل آنکه تاریخ مصرف این میزان برنج گذشته بود خودروهای حمل آن در گلوگاه های استان های اصفهان و لرستان متوقف و محموله ضبط و رانندگان بازداشت شدند اما عامل اصلی متواری است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: برنج هایی که در انبار شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان کهگیلویه نگهداری می شد تاریخ مصرف گذشته بود و این موضوع نیز به سازمان غذا و داروی کشور اطلاع داده شد.
عبدالوهاب مومنی اظهار داشت: با نمونه برداری های لازم مشخص شد که برنج ها مشکل خاصی ندارد اما تاریخ آنها تا 30 شهریور سال جاری تمدید شد و پس از آن به استان های اصفهان و لرستان صادر شد.
مومنی بیان کرد: در گلوگاه های این 2 استان به دلیل آنکه شاید این میزان برنج قاچاق باشند توقیف شدند و تا زمان بازرسی از آنها تاریخ جدید و تمدید شده برنج ها نیز به پایان رسید.
وی عنوان کرد: هم اکنون تعدادی از رانندگان اداره کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با مشکل مواجه شده اند.
شهرستان کهگیلویه به مرکزیت شهر دهدشت یکی از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است که در 180 کیلومتری یاسوج مرکز استان قرار دارد.
(یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها