شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۸۱۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

خیال متخلفان تبلیغاتی نا آرام باشد/ مجلس مجازات را در جای خود محفوظ گذاشته است

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن تشکر از مجلس به دلیل توجه ویژه به حوزه فراورده های سلامت تاکید کرد: نمایندگان محترم مجازات عدول از قانون عدم تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت را محفوظ داشته است.

دکتر بهروز جنت، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن قدرانی از اقدام مؤثر مجلس در راستای تصویب قانون ممنوعیت هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات آسیب‌رسان به سلامت از سوی رسانه‌ها، به خبرنگار ایفدونا گفت: صرف سیاستگذاری سخت افزاری، ارتقای تجهیزات و مواد اولیه و دیگر موضوعات مربوط به تولید برای رسیدن به سلامت ایده ال جواب نمی دهد.

وی ادامه داد: در حرکت هایی چند سویه جامعه و احاد مردم باید مجاب شوند تا کالاهای مضر سلامت را از گردونه مصرف خود خارج کنند.

دکتر جنت اظهار کرد: طبیعی است که با صرف ممانعت و اجبار این اتفاق نه تنها رخ نخواهد داد بلکه ممکن است به همان قول معروف اذهان را به مصرف حریص تر کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حتما لازم بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوانینی همچون جلوگیری از تبلیغات کالاهای اسیب رسان به سلامت را تصویب کنند تا ضمن تشویق سلبی تولیدکنندگان به عدم تولید محصولات مضر، اقدامات ایجابی برای ارتقای سلامت محصولات صورت گیرد.

دکترجنت به موضوع حذف مجازات برای متخلفان از عدم تبلیغات کالاهای مضر سلامت که در برخی رسانه ها مطرح شده است نیز پرداخت و تصریح کرد: هرگاه قانونی وضع می‌شود قطعا برای کاربردی شدن آن تمهیداتی کارشناسانه و فنی اندیشیده می‌شود که یکی از آنها درنظر گرفتن مجازات برای متخلفان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیال متخلفان نا آرام باشد که نمایندگان مردم در مجلس بر این امر واقف بوده و در سایر قوانین برای این تخلفات مجازات‌های لازم را در نظر گرفته اند.
(شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها