شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۰۰:۳۱
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۸۱۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس رستوران ها و کافه
گزارشی از حضور رسمی یک برند جهانی،

مجموعه رستورانهای زنجیره‌ای و بین‌المللی برگرسان شرکت یاملی به ایران آمد.

به گزارش فودنا، بالاخره یک برند رستورانی معتبر بین المللی پس از سالها و جنجالهای بسیار به صورت قانونی موفق به اخذ مجوزهای لازمه وارد ایران شد

برند برگرسان burger sun از مجموعه یام برندز با ارائه رسیپی های کاملا خاص شرکت یاملی وارد ایران شد و توانست تمام مجوزهای قانونی و تولیدی را از سازمانهای ذیربط دریافت نماید.

شرکت زرین کاوش دی به عنوان مجری و نمایندگی این برند بین المللی که در تمام دنیا بیش از 22 هزار شعبه فعال دارد مالک این برند و اجرا کننده و ناظر مجموعه رستورانهای برگرسان در ایران است. این شرکت پس از سالها تحقیق و بررسی جهت اخذ مجوز و دریافت نمایندگی یک برند بین المللی با رسیپیهای روز دنیا توانسته صورت کاملا قانونی راه اندازی شعبات این برند معروف بین المللی را در ایران اجرایی کند.

البته سالهاست که شرکتها و اشخاص مختلفی در مورد برندهای خارجی مانند مکدونالدز، کی اف سی، پیتزا هات، برگرسان، برگرگینگ و غیره  و اعطای نمایندگی این برندها در ایران اطلاع رسانی میکنند ولی آیا هیچکدام از این شرکتها و اشخاص توانستند به صورت قانونی و اخذ تمام مجوزهای لازم جهت راه اندازی یک کسب و کار قانونی در ایران و اخذ مجوز از شرکت مادر به ادعاهای خود جامه عمل بپوشانند؟!

شرکت زرین کاوش سالهاست درمورد برندهای معتبر و بین المللی غذایی و زنجیره ای در غالب صنعت فرانچایز همچون مکدونالدز، کی اف سی، برگرسان، برگرگینگ، پیتزا هات، تاکوبل و باسکن روبینز تحقیق نموده است تا راه‌حلی مطمئن و از همه مهمتر قانونی را جهت راه اندازی اینگونه رستورانها در ایران پیدا کند که هم با سبک و سیاق مردم و هم مسائل قانونی داخلی کشورمان همخوانی داشته باشد که در انتها توانست با برند بین المللی برگرسان از گروه یاملی وارد مذاکره شده و مجوزهای لازمه را اخذ نماید.

از ملزومات اولیه این نوع فعالیت در غالب صنعت فرانچایز فقط یک شرکت یا یک اسم برای قانع نمودن شرکت مادر و سازمانهای ذیربط داخلی کافی نیست و نیاز به زیرساختهایی از جمله سابقه تولید شرکت مجری در کشور محل اجرای طرح در زمینه محصولات مشابه غذایی و وجود کارخانه تولیدی در همین زمینه است که از امکانات اولیه این شرکت است.

پیش از این شرکتهای مختلفی با ادعای اجرای برندهای پر حاشیه ای همچون مکدونالدز و کی اف سی در ایران فعالیت نموده اند که هیچکدام نتوانستند به دلیل کذب بودن ادعا و نداشتن مجوزهای قانونی این امر را جامه عمل بپوشانند.

شرکت زرین کاوش مجری برند برگر سان شرکت یاملی burger sun by yum سالهاست در حوزه تولید انواع غذاهای آماده و مواد اولیه غذاهای فست فودی مشغول به فعالیت است و به دلیل دارا بودن تمام مجوزهای تولیدی از وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو و ثبت قانونی برند برگرسان به فارسی و لاتین در ایران و دارا بودن مجموعه ای تولیدی مجهز و بروز توانست که طرف خارجی را مجاب به دادن نمایندگی به این مجموعه جهت اجرای برند برگرسان burger sun از مجموعه یاملی نماید و بالطبع توانست پس از پیگیریهای فراوان توسط واحد حقوقی شرکت تمام مجوزهای داخلی را نیز از سازمانهای ذیربط کسب نماید تا سرمایه گذاران محترم جهت راه اندازی اینگونه رستورانها با برند بین المللی با تیب خاطر این کار را انجام دهند.

از آنجائیکه صنعت فرانچایز بین المللی در ایران صنعتی نوظهور است و عامه مردم از کم وکیف این صنعت گسترده اطلاعی ندارند و از سوی دیگر شرکتهای مجتلفی با عنوان فرانچایز اقدام به اعطای نمایندگیهای جعلی و فاقد پشتوانه واقعی با نامهای مطرح بین المللی همچون برگرسان،برگرکینگ، مکدونالدز و کی‌اف‌سی کرده‌اند شرکتهای خارجی و مادر را به بازار داخلی ایران بی اعتماد کرده اند تا آنجائیکه گرفتن نمایندگی و اجرای یک برند بین المللی و جلب اعتماد شرکتهای اصلی در ایران کاری بسیار مشکل شده است.

به گزارش بخش حقوقی شرکت زرین کاوش تا امروز هیچ برند خارجی و معتبری به جز برند بین المللی برگرسان شرکت یاملی کورپوریشن در ایران به ثبت قانونی نرسیده که در سایت اداره ثبت علائم تجاری قابل استعلام و پیگیری باشد و توانسته باشد از تنها سازمان متولی این امر که وزارت صنعت و معدن و تجارت اتاق اصناف و بازرگانان است دارای مجوز تاسیس فروشگاه های زنجیره ای به نام یک شرکت ایرانی باشد و هر گونه ادعایی توسط اشخاص دیگر وجاهت قانونی ندارد که این امکان نیز بعد از توافقات بین المللی ایران و کشورهای غربی توسط دولتمردان ایرانی و برداشته شدن تحریمهای ظالمانه علیه ایران  امکان پذیر شده است.

البته شرکتهایی هم قبلا تلاش نموده اند که امتیاز نمایندگی اجرای یک برند بین المللی را در ایران کسب کنند که از جمله برگر سان برگر کینگ تاکوبل کی اف سی مکدونالدز و باسکن روبینز و غیره ولی به علت نداشتن زیرساختهای لازم و نواقص در داشتن انواع مجوزهای قانونیکه در سر راهشان بود که یکی از مهمتریت آنها نتوانستن ثبت قانونی برند در ایران این امر محقق نشد و هر آنچه که تابحال اتفاق افتاده کذب محض بوده است که بعد از مدتی توسط ارگانهای قضایی و انتظامی ذیربط جمع آوری شده و باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران شده است ولی این برند با ثبت قانونی به فارسی و لاتین بزرگترین پشتوانه یک برند در صنعت برندینگ و فرانچایز بین المللی محسوب می‌شود.

 چندی پیش تیزرهای تبلیغاتی برند برگرسان یاملی کورپوریشن از سوی شرکت مادر از بعضی رسانه ها پخش شد که با استقبال خوبی نیز از سوی متقاضیان و سرمایه گذاران که طالب یک برند اورجینال در ایران هستند روبرو شد تا آنجائیکه همین موضوع باعث جلب توجه افکار عمومی و ایجاد حساسیت بعضی مسئولین ذیربط شد. به گفته مدیر بخش حقوقی شرکت زرین کاوش مجری برند برگرسان ایران این مجموعه با ارائه تمام مجوزهای قانونی اخذ شده از سازمانهای ذیربط این مشکل را مرتفع نمود،  پس از آن مشکلاتی در رابطه با لاتین بودن عنوان برند برگرسانburger sun نیز از سوی سازمانهای ذیربط مطرح شد که این مسئله نیز بجهت ثبت لاتین کلمه و انعکاس آن در مجوز فروشگاه های زنجیره ای اخذ شده از اتاق اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتفع گردید. در ضمن برگرسان ایران با تمهیدات و تغییراتی که در ارائه محصولات این برند بین المللی در ایران اعمال نموده و با اخذ گواهینامه های حلال معتبر بین المللی و ایرانیزه شدن بعضی از منوها محصولات رستورانهای زنجیره ای برگرسان را برای عموم هموطنان عزیز الخصوص با ارائه بسته های مخصوص بچه ها جذابتر کرده است.

البته مجموعه رستورانهای برگرسان شرکت یاملی در ایران مانند سایر شعبات خود در کشورهای دیگر از استانداردهای خاصی برخوردار است و فقط یک فست فود نیست بلکه محلی تفریحی و مناسب جهت وقت گذراندن بوده و انواع غذاها و نوشیدنیها ی گرم و سرد مانند قهوه و تمامی وعده های غذایی از صبح تا شب در آن سرو میگردد که در نوع خود در ایران برای اولین بار اتفاق افتاده است بطوریکه در حال حاضر بجز برند برگر سان با استانداردهای شرکت یاملی واحد غذایی و رستورانی دیگری با این طیف گسترده غذایی و انواع نوشیدنی و انواع برگرها پیتزاها پاستاها و غیره و این تعداد شعبات فعال در کشورهای مختلف دنیا در ایران وجود ندارد. 

(شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵) ۰۰:۳۱
محمد رضا گودرزی
۱۳۹۵/۰۸/۰۱ Iran
0
0
0

درود متقاضی نمایندگی برگرسان در شیراز میباشم با تشکر 09173060699

محمدی
۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
0

آیا واقا این همان برگرسان اصلی شرکت اصلی یاملی هست و واقعا مجوزهای داخلی رو کسب کرده ؟ اگر صحت داشته باشه واقعا جالب و عجیب


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها