جمعه / ۳۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۸۱۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

برخی پنبه در گوش فرو کرده و به توصیه‌های رئیس جمهوری توجه نمی‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه صحبـت‌های رئیس‌جمهوری در ارتباط با صادرات بود، گفت: گویا برخی افراد پنبه در گوش فرو کرده‌اند و در صحنه عمل به این توصیه‌ها توجه نمی‌کنند.

غلامحسین شافعی در مراسم روز ملی صادرات با تاکید بر اینکه باید بازنگری در سند استراتژی توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این بخش خصوصی همچنان در انتظار اجرای وعده بانک مرکزی به منظور اجرای سیاست ارز تک نرخی است.

وی ادامه داد: باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شرایط پسابرجام و برنامه ششم توسعه سند استراتژی توسعه صادرات مورد بازنگری قرار گیرد و در این بخش اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ایران آمادگی لازم به منظور همکاری در این بخش را دارند.

رئیس اتاق بازگانی صنایع و معادن با اشاره به اینکه رئیس جمهوری در رابطه با صادرات مسائلی را صادقانه مطرح می‌کنند تصریح کرد: گویا برخی افراد پنبه در گوش فرو کرده‌اند و در صحنه عمل به اظهارات دکتر روحانی توجه نمی کنند.

شافعی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط اقتصادی کشور نیازمند بازبینی در سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی هستیم و این مسئله برای ما به عنوان یک الزام به شمار می‌رود.

وی همچنین به طرح پیش‌نهادی ادغام صندوق ضمانت صادرات ایران و نیز بانک توسعه صادرات اشاره کرد وگفت این ادغام می‌تواند در قالب اگزین بانک فعالیت کنند و مطمئنا همکاری تنگاتنگ این دو دستگاه می‌تواند زمینه ساز پیشرفت‌ها و مسائل مطلوب تری در بخش صادرات کشور شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران یادآور شد: چند نرخی بودن ارز و تثبیت تصنعی آن از مشکلات اقتصادی کشور است که البته بانک مرکزی اعلام کرده تا پایان سال جاری ارز تک نرخی می‌شود و ما نیز منتظر عمل به این وعده هستیم./ ایسنا
(جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵) ۱۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها