پنج شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۸۱۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
«فرصت امروز» از چند و چون ثبت یک شرکت نانو گزارش می دهد

راهکارهایی برای دانش بنیان‌ها

فرض کنیم شما قصد دارید یک شرکت دانش بنیان کشاورزی تأسیس کنید. ابتدا پس از طی مراحل لازم در جهت کسب دانش فنی، باید پروژه های تحقیقاتی خود را آغاز کنید و حداقل چهار تا پنج سال برای پاسخ گرفتن زمان صرف کنید.

اگر محصول نهایی شما که ممکن است کود، بذر، سموم مواد تقویتی باشد یا اصلاً در فکر تولید ماشین آلات باشید، در طول این مدت پاسخ لازم را داد تازه وارد پروسه  ثبت و بهره برداری شده اید که می توان گفت باید کفش های آهنی را از کمد بیرون بیاورید و پاشنه هایش را بالا بکشید.


سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهوری چندی پیش از تخصیص تسهیلات 4هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان خبر داد و اعلام کرد تفاهم نامه همکاری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و کاهش ریسک سرمایه گذاری در این حوزه میان معاونت علمی و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی منعقد شده است.

نانو


بنابراین چنین زیرساختی برای توسعه کسب و کار شما وجود دارد. پس از ثبت شرکت باید به پارک علم و فناوری مراجعه کنید و تسهیلات با سود 2درصد دریافت کنید، البته در صورت برخورداری از تمام ملزومات و مجوزها. کارشناسان معتقدند این سیاست گذاری ها شاید تأثیری بر اوضاع فعلی کشاورزی در کشور نداشته باشد اما با برنامه ریزی منظم می توان شاهد تأثیرات آن در سال های آینده بود.

در سوی دیگر ماجرا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت وگو با  «فرصت امروز» چالش های بسیاری را در راه توسعه کشاورزی و ورود فناوری نانو به آن برشمرده و می گوید: ناکارآمدی سیستم انتقال دانش فنی به بهره برداران، پایین بودن بهره وری تولید، بهره برداری ناکارآمد از ظرفیت مراکز خدمات جهاد کشاورزی، کمبود نیروی انسانی تسهیل گر و اجرایی نشدن یافته های تحقیقاتی از چالش ها و محدودیت های مدل پیشنهادی و همچنین بهره برداری از ظرفیت مراکز خدمات جهاد کشاورزی است.

محمدعلی شاعری در ادامه اظهار کرد که تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد و سنجش سالانه آنها، تشکیل دبیرخانه ارزیابی عملکرد شرکت های دانش بنیان بر مبنای رضایت مندی کشاورزان و نقش آنها در افزایش تولید، نیاز اساسی برای بهبود شرایط کشاورزی کشور در شرایط فعلی هستند.
(پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها