پنج شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۸۱۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توزیع سازمان یافته ویژه‌نامه گیاهان تراریخته در مجلس

انجمن بیوتکنولوژی ایران برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از تراریخته، اقدام به توزیع ویژه‌نامه در مجلس شورای اسلامی کرد.

 انجمن بیوتکنولوژی ایران اقدام به توزیع ویژه‌نامه گیاهان تراریخته برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی کرد. این ویژه‌نامه بعد از مصوبه کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته یا دستکاری ژنتیکی توزیع شد.

بنابر این گزارش این انجمن بعد از پایان یافتن تعطیلات مجلس اقدام به توزیع ویژه‌نامه 12 صفحه‌ای در خصوص محصولات تراریخته کرده است.

همچنین در این ویژه‌نامه ادعا شد، با ممنوعیت واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته در کشور بحرانهای شدیدی ناشی از کمبود روغن، مرغ و گوشت به وجود می‌آید و باعث تعطیلی کارخانجات تصفیه روغن و روغن‌کشی و بیکاری کارگران در کمتر از سه ماه می‌شود.

بنابراین گزارش در صفحه ابتدایی این ویژه‌نامه  ادعا شده است که سازمان جهانی بهداشت، سازمان ایمنی غذا اروپا و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور سلامت محصولات تراریخته را تایید کرده‌اند.

گفتنی است، خبرگزاری تسنیم در روزهای آینده ادعای این انجمن مبنی بر تایید سلامت تراریخته از سوی سازمانهای یاد شده را بررسی خواهد کرد./ تسنیم
(پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها